نام ردیاب هوشمند اپل ایرتگ خواهد بود

تکنولوژی ردیاب هوشمند اپل به‌احتمال زیاد ایرتگ نام دارد و انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها آن را به‌زودی معرفی کنند.
اپل تلاش می‌کند ردیاب بلوتوثی مخصوص خود را به‌زودی رونمایی کند؛ ردیابی که مشابه ردیاب تایل (Tile) است. ردیاب کوپرتینویی‌ها دستگاه کوچکی است که می‌تواند مانند تایل برای ردیابی اشیائی مانند کلید و کیف‌پول استفاده شود. طبق گزارش‌ها، فناوری جدید اپل ایرتگ (AirTag) نام دارد و انتظار می‌رود به‌شکل دایره‌هایی کوچک و گرد باشد که به آیتم‌های مختلف وصل می‌شود و سپس ازطریق اپلیکیشن Find My اپل، آن‌ها را ردیابی می‌کند؛ دقیقا مشابه روشی که کاربر گوشی آیفون یا تبلت آیپد گم‌شده‌ی خود را ردیابی می‌کند.

دوشنبه ۲۸ اکتبر، خبرگزاری 9to5 Mac نام این دستگاه را در نسخه‌ی iOS 13.2 اپل مشاهده کرده است. همچنین، اطلاعات بیشتر حاکی از آن است باتری دستگاه تعویض‌شدنی است. همان‌طورکه قبلا نیز اشاره شده بود، این دستگاه با تراشه‌ی ردیاب باند فوق‌وسیع U1 اپل کار می‌کند که در گوشی آیفون ۱۱ معرفی شده است. اپل تراشه‌ی جدید U1 را در جدیدترین مدل آیفون‌های خود قرار داده است تا ردیابی دقیق‌تری درمقایسه‌با دیگر رقبا ارائه دهد.

ایرتگ

همچنین طبق گزارش‌ها، ایرتگ اپل به قابلیت واقعیت افزوده نیز مجهز است؛ به‌طوری‌که به کاربر این امکان را می‌دهد با قراردادن دوربین خود در محلی که ممکن است کلیدها یا سایر موارد او باشد، آیتم گم‌شده‌ی مدنظر را پیدا کند. این ویژگی پیش‌تر با ارائه‌ی اطلاعاتی چون وجود بادکنک‌های سه‌بعدی شناور مجهز به فناوری واقعیت افزوده تأیید شده بود که به‌راحتی امکان یافتن اشیای گم‌شده را برای کاربر فراهم می‌کند.

درحالی‌که در ابتدا این تکنولوژی فقط به‌عنوان ردیاب دسته‌کلید طراحی و ساخته شده بود، درحال‌حاضر فناوری تایل طیف گسترده‌ای از ردیاب‌های مختلف را ارائه می‌دهد؛ ازجمله ردیاب برچسبی Sticker که می‌تواند به هر چیزی مانند ریموت کنترل وصل شود، ردیاب کارت‌مانند اسلیم (Slim) که در کیف‌پول جا می‌گیرد و ردیاب‌های Pro و Mate با طراحی دسته‌کلید زیبا و اسپرت.

برد ردیاب‌های Pro و Sticker به‌ترتیب به ۱۲۰ و ۴۵ متر و ردیاب‌های Mate و Slim به ۶۰ متر می‌رسد. هر چهار ردیاب ضدآب هستند و می‌توانید در هرکدام از آن‌ها صدای زنگی را از گوشی اپل خود فعال کنید تا هنگام یافتن اشیای گم‌شده کمکتان کند. گفته می‌شود ردیاب هوشمند اپل نیز مانند ایرپادها به قابلیت پخش صدا هنگام گم‌شدن مجهز خواهند بود؛ به‌طوری‌که درصورت گم‌شدن، کاربر می‌تواند با ضربه‌زدن روی گزینه‌ای خاص کاری کند که ردیاب هوشمند از خودش صدا پخش کند تا به‌راحتی از محل آن باخبر شود.

براساس گزارش 9to5Mac، پوشه‌ی موجود در iOS 13.2 که AirTags نامیده می‌شود، درحال‌حاضر حاوی تصاویر محل نگه‌داری برای مواردی چون هوم‌پد و ایرپاد اپل است؛ بنابراین، اطلاعات بسیار بیشتری وجود دارد که منتظر فاش‌شدن آن‌ها هستیم.

سؤال مهمی که مطرح می‌شود، این است که «اپل چه زمانی قرار است ردیاب هوشمند خود را معرفی و روانه‌ی بازار کند؟» بسیاری انتظار داشتند این دستگاه را در رویداد سپتامبر اپل ببینند؛ اما کوپرتینویی‌ها در این رویداد ایرتگ را رونمایی نکردند. خبرگزاری 9to5 Mac پیش‌بینی کرده است ازآنجا‌که پوشه‌ی این پرونده در نسخه‌ی اخیر OS مشاهده شده است، این محصول در روزها‌ی آینده به‌طور رسمی معرفی می‌شود.

منبع: www.zoomit.com

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.