ماکروسافت در حال ساخت نیروگاهی با ظرفیت تامین برق 18 هزار خانه!

مایکروسافت در حال ساخت نیروگاهی با ظرفیت تامین برق 18 هزار خانه!

هم اکنون پروژه عظیم مایکروسافت آژور در ۳۶ منطقه از سراسر جهان قابل دسترس می باشد.  هم چنین طرح‌های متنوعی برای توسعه ۶ ایستگاه جدید به تصویب کرده است.

با توجه به اینکه همه روزه شاهد افزایش تقاضا در قسمت سیستم‌های ابری می باشیم، مایکروسافت همواره در حال تلاش برای توسعه‌ی دیتاسنتر‌های خود جهت پاسخ‌گویی به این نیاز‌ها است.

کمپانی مایکرسافت اکنون ۴ دیتاسنتر عملیاتی واقع در شهر دوبلین را دارا می باشد. طی سال گذشته این شرکت مجوز توسعه ۴ دیتاسنتر دیگر را از مقامات محلی دریافت کرده است. علاوه بر کمپانی مایکروسافت،  شرکت‌های پیشرو در حوزه سیستم‌های ابری مانند گوگل نیز دیتاسنتر‌های اختصاصی خود را در شهر دوبلین احداث کرده‌اند. با توجه به مسئله ی نیاز دولت های محلی برای تامین انرژی، ،معضل تمرکز روزافزون دیتاسنتر‌ها، به سرعت در حال افزایش است.

مایکروسافت برای تامین مداوم برق مورد نیاز دست به تاسیس نیروگاه اختصاصی خود در شهر دوبلین کرده است. مایکروسافت، ۱۶ ژنراتور گازی با ظرفیت ۱۸ مگاوات را در سایتی در کلوندالکین نصب خواهد کرد. بر همین اساس  برق تولیدی برای تأمین نیاز حدود ۱۸ هزار خانه کافی می باشد.

شرکتی محلی به نام ایرگرید، که در زمینه تجهیز و راه‌اندازی سیستم‌های توزیع برق در منطقه ایرلند تخصص دارد، این پروژه را هدایت می کند و وظیفه تأمین برق مورد نیاز دیتاسنترهای مایکروسافت را به عهده دارد. مایکروسافت قصد دارد در صورتی که شرکت ایرگرید نتواند انرژی مورد نیاز را تامین نکند از نیروگاههای جدید خود برا ی تأمین برق مورد نیاز استفاده کند.

 

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.