مایکروسافت خبر فاش شدن اطلاعات کاربران اوت‌لوک را تایید کرد

اوت‌لوک

انتشار و فاش شدن اطلاعات کاربران اوت‌لوک خبر ساز شد. مایکروسافت نیز خود تأیید کرده است که دسترسی چند ماهه‌ی هکرها به اطلاعات اوت‌لوک صحت دارد و اطلاعات کاربران فاش شده است. این کمپانی بزرگ خبر فاش شدن اطلاعات کاربران را اوایل هفته بود که اعلام نمود.

در این بین به نظر می‌رسد که مایکروسافت واقعیت را نگفته باشد زیرا میزان اطلاعات فاش شده توسط هکرها بیش از چیزی است که اعلام شده است. در این حمله و هک، فقط مایکروسافت هدف اصلی نبوده زیرا گفته شده که هدف از ربودن این اطلاعات در واقع تلاشی برای ریست کردن اطلاعات آیفون‌هایی بوده که دزدیده شده‌اند.

هکرها توانسته‌اند به اطلاعات زیادی دست یابند که از جمله این اطلاعات می‌توان به آدرس ایمیل کاربران این نرم افزار، اسامی پوشه‌های موجود در ایمیل‌ها، موضوع و همچنین اسامی سایر آدرس‌های ایمیل مربوط به کاربران اشاره نمود. البته مایکروسافت تاکید کرده که محتوای ایمیل‌‌ها و همچنین پیوست‌های آنها لو نرفته و کاربران از این بابت نگان نباشند.

هکرها چندیدن ماه است که به اطلاعات کاربران اوت‌لوک دسترسی دارند

با وجود اینکه مایکروسافت گفته است که کاربران نسبت به افشای محتوای ایمیل‌ها نگران نباشند، اما گزارش‌های دیگری وجود دارد، که براساس آنها هکرها موفق شده‌اند به محتویات حساب تعداد زیادی از کاربران اوت‌لوک،MSN  و هات میل دسرسی داشته باشند. براساس این گزارشات مایکروسافت در مورد هک اطلاعات کاربران اوت‌لوک به حدود 6 درصد از آنها، اخباری متفاوت ارسال کرده است. در ادامه یک اسکرین شات منتشر شده در این مورد، خبر از بدتر بودن شرایط داده و این موضوع باعث شده که مایکروسافت در مورد این اتفاق اعتراف کند.

با وجود اینکه در جریان این هک از یک گواهینامه عامل پشتیبانی مشتری که مربوط به سرویس وب میل مایکروسافت بوده، سوء استفاده شده است اما حساب‌های سازمانی غیررایگان تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند. آنگونه که مایکروسافت گفته است هکرها توانسته‌اند در بازه‌ی 11 دی ماه 97 تا 8 فروردین 98 به حسا‌ب‌های کاربران دسترسی داشته باشند اما یک منبع دیگر اعلام کرده است که هکرها حداقل 6 ماه بوده که به این حساب‌ها دسترسی داشته و توانسته‌اند از این اطلاعات برای ریست کردن حساب‌های آی‌کلاد آیفون‌هایی که دزدیده شده‌اند، استفاده کنند.

در مورد استفاده‌ی 6 ماهه‌ی هکرها از اطلاعات کاربران اوت‌لوک، سخنگوی مایکروسافت اعلام نموده که این زمان 6 ماه نبوده است. به گفته وی در این مدت اعلان‌هایی برای کاربران در این مورد ارسال شده است. تاکنون مایکروسافت درصد تعداد کاربرانی که تحت این حمله قرار گرفته‌اند را به طور دقیق اعلام نکرده است.

منبع: TECHSPOT

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هک اوت لوک