سونی از گوشی اکسپریا Pro-I با دوربین 1 اینچی رونمایی کرد

سونی از گوشی اکسپریا Pro-I با دوربین 1 اینچی رونمایی کرد

پرچم‌داران اکسپریا فراتر از صرفا یک اسمارت‌فون بوده و اساسا یک دوربین حرفه‌ای با ویژگی‌ها و سیستم‌عامل اسمارت‌فونی به‌شمار می‌روند. امروز کمپانی ژاپنی از یک اسمارت‌فون جدید رونمایی خواهد کرد. البته این گجت محصولی فراتر از یک گوشی هوشمند ساده بوده و بر اساس اعلام سونی مجهز به بهترین دوربین اسمارت‌فونی خواهد بود. روز گذشته تصاویر مطبوعاتی رسمی از سونی اکسپریا Pro-I منتشر شد. این تصاویر توسط یک خبرچین توئیتری با شناسه noshita_c@ در توئیتر منتشر شدند. تصاویر مذکور ضمن نمایش اسمارت‌فون از زوایای مختلف به برخی ویژگی‌های کلیدی آن نیز اشاره دارند.

بر اساس اعلام منبع خبری، این اسمارت‌فون تحت‌عنوان سونی اکسپریا Pro-I روانه بازار خواهد شد. این الگوی نامگذاری کاملا متفاوت با آن چیزی است که ما به آن عادت کرده‌ایم. اما این هندست همانند سایر گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا کماکان از طراحی ساده‌ای برخوردار است.

به‌نظر می‌رسد که نام این هندست از سنسور 1 اینچی دوربین در پنل پشتی آن الهام گرفته شده است. این دوربین مجهز به یک سنسور کاملا جدید بوده و برای نخستین بار در پرچم‌دار جدید اکسپریا به‌کار گرفته خواهد شد.بی‌تردید این سنسور یکی از ویژگی‌های برجسته اسمارت‌فون به‌شمار رفته و سونی روی معرفی توانایی‌های آن مانور زیادی خواهد داد. یکی از تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که این سنسور دارای دیافراگم متغیر در محدوده F/2.0 تا F/4.0 خواهد بود. همچنین در کنار این سنسور 1 اینچی از 3 ماژول دوربین دیگر نیز استفاده خواهد شد. این دوربین‌ها با چیدمان عمودی در قسمت میانی پنل پشتی گوشی مستقر خواهند شد.

طراحی این اسمارت‌فون با مدل اکسپریا پرو معرفی شده طی ماه ژانویه شباهت‌هایی دارد. فریم میانی دارای 3 خط موازی است که در سراسر آن امتداد یافته‌اند. کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا، اسکنر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور، دکمه فراخوانی دستیار صوتی گوگل اسیستنت و دکمه مخصوص شاتر با طراحی بافت‌دار همگی در لبه سمت راست بدنه گوشی قرار دارند.

یکی دیگر از تصاویر لو رفته، اسمارت‌فون آینده اکسپریا Pro-I را در وضعیت متصل به هدست واقعیت‌مجازی سفیدرنگ سونی نمایش می‌دهد. نکته جالب‌توجه اینکه هدست مذکور احتمالا یکی از محصولات جدید سونی در زمینه واقعیت‌مجازی به‌شمار رفته و طی رویداد امروز سونی معرفی خواهد شد. بر اساس شایعات، اسمارت‌فون جدید سونی بسیار گرا‌ن‌قیمت خواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ این گجت یک اسمارت‌فون معمولی نبوده و برای افراد حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی طراحی شده است. ورژن استاندارد اکسپریا پرو با قیمت‌گذاری حدودا 2499 دلاری در ایالات‌متحده عرضه شد. با توجه به پیشرفت‌های اعمال شده در مدل جدید، اکسپریا Pro-I احتمالا با قیمت‌گذاری گران‌تری به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.