آوانگارد، موشکی که از سپر دفاع موشکی عبور می‌کند.

آوانگارد

یک ماه بعد از خروج آمریکا از پیمان موشکی با روسیه؛ وزارت دفاع کشور روسیه به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پرتاب موشک آوانگارد را آزمایش کرده است. به گزارش وبسایت اسپوتنیک نیوز، آزمایش این موشک که ادعا می شود می تواند از سیستم های سپر دفاع موشکی بگذرد، موفقیت آمیز بوده است.

قابلیت گذر از سیستم دفاع موشکی به آوانگارد این امکان را می دهد که بر تمامی سیستم های فعلی و آتی دفاع موشکی غلبه کند. گفته می شود موشک آوانگارد به همراه یک موشک بالستیک قاره پیما از منطقه اورنبورگ روسیه، مکانی در نزدیکی قزاقستان پرتاب شده و به 5 برابر سرعت صوت دست یافته است. ولادیمیر پوتین شخصاً در مرکز کنترل دفاع ملی حضور داشته و دستور شروع آزمایش را صادر کرده است.

آوانگارد یک سیستم موشکی استراتژیک همراه با موشک بالستیک بین قاره ای است که قادر است فاصله های قابل توجهی را در لایه های متراکم جو و با سرعت فوق العاده بالا طی کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

موشک آوانگارد از سپر ضد موشکی عبور می‌کند

رئیس جمهور روسیه همچنین به سازندگان آوانگارد و همچنین همه کسانی که در آزمایش های موفق آن حضور داشتند تبریک گفت. وی همچنین تاکید کرد که این سلاح استراتژیک جدید، حفاظت از روسیه را برای دهه های آینده تضمین می کند.

برنامه آزمایش پرواز موشک آوانگارد تکمیل شده و به این ترتیب انتظار می رود این سیستم به موقع در سال 2019 وارد خدمت شود. پیش از این منبعی آگاه اعلام کرده بود که بر اساس گفته های منابع اطلاعاتی ایالات متحده تولید انبوه موشک آوانگارد آغاز شده است. با این حال  به گفته سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، ارتش این کشور نسبت به ادعای موفقیت این سلاح تردید دارد و معتقد است که هنوز هیچ تأییدیه مستقلی برای این ادعاها وجود ندارد:

«ما نمی دانیم که آیا این واقعی است یا تنها نمایشی است که ارتش روسیه را قوی تر از ارتش ما نشان دهد».

موشک آوانگارد با قابلیت دستیابی به سرعتی تا 20 برابر سرعت صوت و به گفته پوتین با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و با امکان تغییر جهت سریع، به طور بالقوه می تواند بسیار ویرانگر باشد. این در حالی است که گفته می شود سیستم های دفاع موشکی ایالات متحده تنها می توانند موشک هایی با 5 برابر سرعت صوت را پرتاب کنند. روسیه قصد دارد نشان دهد که حداقل از نظر تئوری با موشک آوانگارد می تواند بدون زیانی [ناشی از هدف گرفته شدن موشک با سیستم های دفاعی] به دشمنان خود حمله کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.