عرضه اولیه سکه (ICO) در بورس مسکو

exchange

بورس مسکو بزرگ‌ترین بازار سهام روسیه از آماده سازی زیرساخت هایش جهت ارایه نمودن اطلاعات مربوط به عرضه اولیه سکه (ICO) به سرمایه‌گذاران، خبر داد و اعلام کرد که این خدمات در سال جاری  به اجرا در می آید.

عرضه اولیه سکه  یا Initial Coin Offer به فرآیندی گفته می شود که توسط استارتاپ‌ها برای تامین مخارج و جذب سرمایه اولیه جهت راه‌اندازی ارز دیجیتال و شبکه مرتبط با آن انجام می دهند. سرمایه گذارانی که در اولین عرضه، سکه ها را پیش خرید می نمایند میتوانند مدتی بعد آن ها را با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

لازم به ذکر است که لیست تمامی توکن‌هایی که به سرمایه نیاز دارند نشان داده نمی شود . بورس مسکو روشی شبیه به پول رسمی را در خصوص توکن‌ها و ارزهای دیجیتال در دستور کار قرار می دهد. از طرفی، توکن‌هایی که سرمایه ی مورد نیاز خود را به طور کامل تامین نمایند و وجهه‌ای قانونی پیدا کنند،می توانند در لیستی که توسط این بورس منتشر می شود جای گیرند.

چندی پیش بانک مرکزی روسیه از طراحی یک پلتفرم قانونی تازه برای عرضه اولیه سکه خبر داد و اعلام کرد که این پلفترم در ابتدا به صورت آزمایشی در دو بانک روسیه به اجرا می رسد .

پارلمان روسیه هم دو لایحه در خصوص ارزهای دیجیتال، بلاک چین و عرضه اولیه سکه به تصویب رساند. این دو لایحه با وجو آنکه با هدف قانونی‌سازی دارایی‌های مالی و فرآیند عرضه اولیه سکه در خاک روسیه ایجاد شده اند، استفاده از ارزهای دیجیتال به منظور ابزاری برای پرداخت را در این کشور ممنوع می‌کنند.

در هفته ی گذشته هم  ولادیمیر پوتین در این زمینه گفت که این کشور همچنان موضع محتاطانه خود را در برابر ارزهای دیجیتال حفظ خواهد کرد. وی معتقد است که فناوری بلاک چین می‌تواند به این کشور برای رویارویی با تحریم‌های غرب علیه روسیه یاری برساند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت