خطر از رده خارج شدن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز

Untitled-1

طبق گزارش اتحادیه اروپا، منتشر می کند که نهاد نظارت بر مبادلات مالی بین المللی (FSB) با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیت کوین و ارزدیجیتال در حال حاضر خطری برای سیستم مالی جهانی ندارند.

فوربس می گوید، با افزایش قیمت دوباره بیت کوین، که بزرگترین ارزدیجیتال در جهان محسوب می شود و به دنبال کسب پذیرش و مقبولیت است. حالا اتحادیه اروپا هشدار داده که احتمالا بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز از سوی بانک های مرکزی جهان از رده خارج شوند.

گزارشی که از طرف کمیته امور اقتصادی و مالی پارلمان اتحادیه اروپا در این باره منتشر شده است، نشان می دهد در صورتی که بانک ها و بانک های مرکزی در جهان ارزهای دیجیتال مربوط به خود را ایجاد و معرفی کنند، خبر بدی برای دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین می باشد. این کمیسیون کار نظارت بر تصمیمات گرفته شده از سوی بانک مرکزی اتحادیه اروپا را برعهده دارد.

 معرفی ارزهای دیجیتال موردتایید ارائه شده از سوی بانک ها و بانک های مرکزی، رقابت موجود در سطح کنونی در بازار ارزهای دیجیتال را تغییر می دهد. با این حال، می توان از قدرت بازار بانک ها در خدمات بانکداری سنتی برای محدود کردن رقابت ها در زمینه بازار ارزهای دیجیتال از طریق دریافت تعهدات پیشگیرانه یا قیمت گذاری استفاده کرد. 79 درصد از صنعت استخراج بیت کوین در جهان تنها در اختیار 5 منبع استخراج قرار دارد.

بانک های مرکزی و تجاری می توانند بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را قیمت گذاری کنند، و یا مانع از ارائه خدمات و یا مسدود کردن دسترسی به مبادلات و یا کیف پول برای کاربران شوند. این گزارش که شامل، تحلیل هایی از عرصه بانکداری، بیمه، مدیریت ثروت، تامین درآمد شخصی و ارزدیجیتال است هم چنین عنوان می کند که کمبود رقابت در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال می تواند برای بیت کوین خطرساز باشد.

 ماهیت بین المللی بازارهای ارزهای دیجیتال نیز چالشی برای سیاست های رقابتی در اتحادیه اروپا است. اروپا در سطح بین المللی حامی کیف پول الکترونیکی و خدمات مبادلاتی در این زمینه است و بازیگری اساسی در زمینه پرداخت است.

گزارش اتحادیه اروپا پس از آن منتشر می شود که نهاد نظارت بر مبادلات مالی بین المللی (FSB) اعلام کرد که بیت کوین و ارزهای دیجیتال در حال حاضر خطری برای سیستم مالی جهانی محسوب نمی شوند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت