حس بو در واقعیت مجازی امکان پذیر شد

حس بو در واقعیت مجازی امکان پذیر شد

بار دیگر ژاپنی ها خلاقیتی در عرصه تکنولوژی عرضه کردند . این بار با اضافه کردن قطعه ای کوچک به عینک های واقعیت مجازی دست به خلاقیت زده و حس بو را به این عینک ها اضافه کردند .

این کار کمی عجیب غریب محققان ژاپنی باعث اضافه شدن بخشی فوق العاده ای به یک دستگاه تکنولوژی پیشتاز بوده است .این کمپانی از این پس قصد دارد پا فراتر بگذارد و تجربه شما را از واقعیت مجازی با حس های دیگر نیز ترکیب کند .ای امر باعث شد آخرین دستاورد این کمپانی عینک واقعیت مجازی VAQSO باشد که در قسمت پایینی این عینک قطعه کوچکی تعبیه شده که دقیقا مقابل بینی کاربر می باشد تا تجربه متفاوتی را برای او رقم زند .
در این قطعه کوچک از دستگاه لایه ای کتانی وجود دارد که به انتقال بهتر بو کمک می کند و همچنین وجود یک کارتریج قابل تعویض در دستگاه که توانایی ۵ دوره استفاده و قابلیت شارژ دوباره را نیز دارد وجود دارد . بو هایی که کاربر استشمام می کند بستگی به نوع تصاویری است که مشاهده می کند . مثلا در بعضی صحنه های اکشن بوی دود به مشام کاربر می رسد .
درحال حاضر محصولاتی موجود می باشد که عملکردی شبیه به VAQSO دارند اما از نظر کیفیت بسیار پایین تر از این محصول می باشند . بعد از تولید این محصول توسط این کمپانی ژاپنی در کمپانی های دیگر نیز تلاش برای ارائه محصول مشابه صورت گرفته تا بتوانند با این عینک فوق العاده مقابله کنند ‌.در این میان Ubisoft نیز اقدام به تولید ماسک هاییی زده است که در محیط بوهایی تولید می کند که برای مخاطب احساس فضا واقعی را به همراه داشته باشد .
آنچه به نظر می آید این تکنولوژی تا آخر امسال با سطح بالاتری ارائه شود که با توجه به نزدیک و دور بودن کاربر با سوژه بو کم و زیاد شود . محصول ذکر شده بر روی تعداد محدودی آزمایش شده و امکان دارد تا پایان سال به بازار عرضه شود .

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.