جزیره مالت با هدف بلاک چینی شدن

Untitled-1

جزیره کوچک اروپایی، مالت به قطب بلاک چین در جهان تبدیل می شود. مالت کشوری کوچک در جنوب اروپا و در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده و پایتخت آن، شهر والتا است. CNN می گوید، دولت مالت با هدف تبدیل شدن این کشور مدیترانه‌ای به جزیره بلاک چین در حال باز کردن درهای این کشور به روی بلاک چین و دیگر تکنولوژی‌های مبتنی بر شبکه توزیع شده است.

این تکنولوژی‌ها این امکان را می دهند که تراکنش‌ها به سرعت میان مردم و بدون دخالت و یا کنترل از سوی طرف سومی انجام شود. بلاک چین قصد دارد تا امنیت خود را بهبود بخشیده و هزینه‌های تراکنش را کاهش دهد. مالت براین باور است که این جزیره می تواند پناهگاهی برای ارز دیجیتال مانند بیت کوین باشد، مالت همچنین باور دارد که بلاک چین می تواند به تحول در نظام آموزشی و حمل و نقل در این کشور کمک کند.

اقدامات قانونی مالت با هدف بلاک چینی شدن

در چهارم ژولای گذشته، پارلمان مالت سه لایحه را با هدف تنظیم چارچوب قانونی و حرکت نوآوری ها و تکنولوژی ها در چارچوب بلاک چین را تصویب کرد. دولت مالت امیدوار است که این قوانین شرکت های فناوری مالی در جهان را برای حضور در این کشور جذب کند. «سیلویو اسچرمبی» وزیر جوان مالت در زمینه سرویس های مالی، اقتصاد دیجیتال و نوآوری در توییتی در این باره نوشت: مالت نخستین کشوری در جهان خواهد بود که صلاحیت قضایی برای فراهم کردن مقدمات قانونی برای این فضا را ایجاد کرده است.

تحلیلگران بر این باور هستند که این اقدام بیانگر رویکرد ادامه دار مالت در قبال بلاک چین است.
جوزف بورگ، مدیر بخش مشاوره بلاک چین در شرکت   WHدر این باره می گوید: مالت این حقیقت را پذیرفته است که تکنولوژی بلاک چین و ارز رمزها به ناچار در حال مشهور شدن هستند. مالت با این گام در حال تبدیل شدن به قطب فناوری های نوین استارت آپی و کسب و کارهای مبتنی بر بلاک چین همزمان با رشد اقتصادی در این جزیره است.
مالت در اتحادیه اروپا پیشتاز ایجاد یک چارچوب در زمینه بلاک چین است و با این حال نخستین کشور اروپایی نیست که آن را می پذیرد. لیتوانی نیز در حال تبدیل شدن به قطب ارز رمزها است. استونی نیز در آسانه معرفی ارزرمز ملی با نام بیت کوین است.
در حالی که دیگر کشورها بر ارز رمزها متمرکز شده اند، کشور مالت متمرکز بر روی تکنولوژی بلاک چین و برنامه های گسترده آن شده است.
وزیر حمل و نقل مالت در این باره می گوید:‌ فناوری بلاک چین بخش کلیدی استراتژی ملی ما است که شاهد ایجاد تغییرات مختلفی در بخش های مختلف کشور در نتیجه استفاده از این فناوری خواهیم بود.
همچنین در ماه گذشته، دولت مالت همکاری با پلت فرم بریتانیایی بلاک چین با نام Omnitude را با هدف ارتقای شبکه حمل و نقل در این جزیره اعلام کرد. هفته گذشته باینانس که یکی از بزرگ ترین مراکز مبادلات ارزهای مجازی به شمار می رود اعلام کرد که در تلاش برای تاسیس بانکی است که سهامدارانش سرمایه گذاران ارزهای مجازی هستند و جزیره مالت یکی از مطلوب ترین کشورها برای فعالیت ارزهای مجازی است. این مرکز افزود که این بانک با سرمایه ای معادل ۱۳۳ میلیون یورو تاسیس خواهد شد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت