تصویربرداری هوایی جذاب با پهپاد ماویک ۲

mavic pro 2

ایده‌ای که پشت پهپادهای تصویربرداری نهفته فراهم کردن امکان تجربه‌ی عکسبرداری جذاب برای کاربران عادی است اما ماویک ۲ که چندی قبل معرفی شد، با استفاده از دوربین های قابل تعویض و برخی به روزرسانی های جذاب، این موضوع را جالب تر از گذشته ارائه می کند.

به نظر می رسد که ماویک ۲ خیلی تفاوتی با ماویک اولیه نداشته باشد اما پرنده‌ی جدید علی رغم ابعاد بزرگتر همچنان وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارد. همچنین این ماشین پرنده از ویژگی های جدیدی استفاده می کند که زمان پروازش را تا ۳۱ دقیقه بالا برده است.

این پهپاد در دو نسخه‌ی ماویک ۲ پرو و ماویک ۲ زوم  عرضه شده که اولی دارای دوربینی با سنسور یک اینچی و ۲۰ مگاپیکسلی از نوع CMOS و گشودگی دهانه لنز  f2.8 تا f11 است و مدل دیگر از زوم ۲ برابر اپتیکال و ۴ برابر دیجیتالی بهره مند است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

ماویک ۲ از زوم به شیوه‌ ای جذاب بهره مند شده که به آن اصطلاحا Dolly گفته می شود و در فیلم «سرگیجه» اثر هیچکاک از آن استفاده شده بود.

ویژگی دیگر فیلمبرداری با تکنیک هایپرلپس است که به شما اجازه می دهد از اشیاء متحرکی فیلم‌های بلند بگیرید و سپس با افزایش سرعت پخش ویدیو به نتیجه‌ای شبیه فیلم‌های تایم‌لپس برسید.

به روزرسانی دیگری که در قابلیت پرواز خودکار شاهد آن هستیم به ActiveTrack 2.0 باز می گردد. به لطف ۱۰ سنسوری که در طرفین پرنده تعبیه شده اند ماویک ۲ به نخستین حسگر مانع چند سویه DJI مجهز شده. با استفاده از ActiveTrack 2.0 پس از انتخاب یک شی پهپاد به صورت خودکار آن را دنبال کرده و از موانع پیش رو هم اجتناب می کند.

تفاوت ها بین این دو نسخه زیاد نیست چرا که هر دو از یک جنس بدنه استفاده می کنند و می توان با مراجعه به فروشندگان DJI، دوربین دستگاه خریداری شده را با پرداخت مبلغی -که هنوز مشخص نیست- تغییر داد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت