به زودی از برنامه فروشگاه مستقل اینستاگرام پرده برداری می شود

IG shopping

فروشگاه مستقل اینستاگرام

اینستاگرام چند وقتی است که روی برنامه فروشگاه خود کار می کند که مرتبط با خرید و فروش در فضای مجازی است. این برنامه احتمالا IG Shopping نام خواهد داشت و به کاربران اجازه می دهد که مجموعه ای از کالاهای موردعلاقه خود را از این برنامه به صورت مستقیم خریداری کنند. اینستاگرام فقط همین مقدار در مورد این فروشگاه مستقیم توضیح داده است.

هنوز خبری از زمان رونمایی این برنامه منتشر نشده است.بررسی ها و تحقیقات در این برنامه ادامه دارد و حتی امکان دارد که این پروژه به طور کامل متوقف شود. اما منابع موثق خبر می دهند که اینستاگرام می خواهد قدم های بزرگی در زمینه تجارت الکترونیکی بردارد و به موفقیت های بزرگی دست یابد.

بیش از 25 میلیون کسب و کار در برنامه اینستاگرام فعال و دو میلیون از آنها تبلیغ کننده هستند و این موضوع می تواند یک مزیت برای شرکت فیس بوک و برنامه محبوب آن، اینستاگرام باشد.

چهار کاربر از پنج کاربر اینستاگرام حداقل یک کسب و کار را دنبال می کنند. ساخت این فروشگاه مستقل می تواند بستری برای کاربران فعال در کسب و کار باشد و بتوانند کالاهای خود را در این فضا به فروش برسانند.

فیس بوک امکان دارد در آینده از ابزارهای دیگری برای کسب و کارهای اینترنتی رونمایی و کاربران خود را شگفت زده کند. برنامه هایی مانند Shopify می تواند یکی از این برنامه ها باشد که کاربران باید حتما یک حساب اینستاگرام داشته باشند.

برنامه اینستاگرام پروژه فروش خود را در نوامبر سال 2016 آغاز کرد و این پروژه را در ماه مارس سال گذشته توسعه داد. کمپانی های مختلف می توانند برای محصولات خود برچسب بسازند تا محصولاتشان بهتر دیده شود. همچنین این برنامه قصد دارد با اضافه کردن افزونه ای به کاربران اجازه دهد تا محصولات را از استوری اینستاگرام خریداری کنند.

خرید و فروش تنها ویژگی این برنامه مستقل نخواهد بود. این شرکت قصد دارد از برنامه دیگر خود به نام Direct رونمایی کند که کاربران می توانند ویدئوهای مخصوص به خود را به صورت تکی برای فالوورهای خود آماده کنند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اینستاگرام در سال های اخیر قابلیت های زیادی برای فروش اجناس در برنامه خود در نظر گرفته بود که فروشنده‌ها و فروشگاه ها می‌توانستند با درخواست فعال سازی این قابلیت، اجناس خود را در اینستاگرام تبلیغ کنند و به فروش بگذارند. اما به نظر می‌رسد که اینستاگرام تصمیم دارد تا اپلیکیشن جداگانه برای خرید مستقیم از خرده‌فروشی‌ها ارائه کند.

این شرکت که متعلق به فیس بوک است، قصد دارد تا برنامه مستقلی برای خرید مستقیم به اسم IG Shopping را بسازد. با استفاده از این کاربران می‌توانند وسایل مورد نیاز خود را برای خرید جستجو کنند و آن ها را از کسب کار های محلی یا گسترده تر خریداری کنند.زمان دقیق عرضه این برنامه مشخص نیست و به نظر می‌رسد که این برنامه در مراحل اولیه ساخت قرار داشته باشد.

تا این لحظه مدیران اینستاگرام اطلاعات خاصی در مورد این برنامه منتشر نکرده‌اند و حتی ممکن است تصمیمی جدید باعث شود که مراحل ساخت این اپلیکیشن متوقف شده و هرگز ساخته نشود؛ البته با توجه توانایی‌ها و منابع این شرکت، امکان ساخت یک فروشگاه بسیار موفق توسط آن ها وجود دارد.

در اوایل سال جاری میلادی، اینستاگرام ابزارهای جدید خرید خود را برای هشت کشور فعال کرد که با استفاده از آن کسب و کارها می‌توانند برچسب قیمت اجناس خود را بر روی عکس محصول به شکل تگ قرار دهند. چند ماه بعد، برخی از شرکت ها توانایی پرداخت‌های الکترونیکی را داشتند که کاربران می‌توانستند با استفاده از آن رستوران و سالن مورد نظر خود را رزرو کنند و در ماه ژوئن، به بعضی برندها اجازه دادند تا محصولات خود را در استوری‌ها به فروش بگذارند.

با توجه به این که در حال حاضر اینستاگرام برای آپلود ویدئو های طولانی تر برنامه مستقلی را در نظر گرفته است، چندان دور از انتظار نیست که برای خرید از خرده‌فروشی‌ها هم یک برنامه مستقل بسازد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت