دوربین 150 میلیون تومانی با ویژگی های بسیار

دوربین 150 میلیون تومانی با ویژگی های بسیار

هر عکاس به هنگام خریدن دوربین عکاسی اش پارامترهایی را همانند گشودگی دیافراگم، نوع سنسور، سرعت شاتر، گستره دینامیکی و ایزو را در نظر می گیرد اما شاید هرگز ویژگی سیاه سفید گرفتن عکس ها با یک دوربین گران قیمت تا به حال به ذهنتان نرسیده باشد.

دوربین حرفه ای جدید Phase One که با نام IQ3 Achromatic نشاخته می شود دستگاهی است که تنها قادر به ثبت تصاویر سیاه و سفید می باشد. سنسور این دوربین 100 مگاپیکسل است و جزییات تصویر تقریبا می توان گفت به طور کامل حفظ می شود.
IQ3 Achromatic نسخه مونوکروم (تک رنگ) از دوربین دیگر کمپانی Phase One با سنسور مدیوم فرمت است که قادر به ثبت تصاویر رنگی نیز بود. اما ممکن است این سوال مطرح شود که وقتی می توان یک عکس رنگی گرفت و سپس به کمک تغییرات نرم افزاری آن را به سیاه و سفید تبدیل کرد چرا باید یک دوربین مونوکروم اختصاصی ساخته شود؟
در جواب باید گفت که مربوط به طراحی سنسورهای رنگی است. دوربین های دیجیتال برای خواندن اطلاعات رنگی از الگویی از فیلترهای قرمز، سبز و آبی استفاده می کنند که با نام آرایه Bayer شناخته می شود. سپس دوربین ها این الگو را به یک تصویر رنگی کامل تبدیل می کنند و هر پیکسل را به یک رنگ با ارزش مشخص اختصاص می دهند. اما با تبدیل الگوهای رنگی به تصویر نهایی بخشی از جزئیات دچار اعوجاج شده و حذف می شوند. این پدیده با نام “مویر” شناخته می شود. با حذف کردن فیلترهای رنگی مورد اشاره، تمامی جزئیات بسیار ریز تصویر در محصول نهایی حفظ می شوند و عکس سیاه و سفید ایجاد شده دارای وضوح و دقتی باور نکردنی خواهد بود. علاوه بر این، حدف کردن یک یا چند لایه بین سنسور و نور فرودی باعث افزایش دقت دوربین نیز خواهد شد.
همچنین این دوربین به گونه ای طراحی شده تا طیف کامل نور شامل نورهای فروسرخ را نیز ثبت نماید.
و اما قیمت این دوربین 44000 دلار یعنی نزدیک به 150 میلیون تومان می باشد

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.