اولین موبایل تاشوی دنیا با نام FlexPai معرفی شد

FlexPai

احتمالا تا به حال نام شرکت Royole را نشنیده باشید، ولی این شرکت بی نام و نشان بالاخره موفق شده اولین تلفن هوشمند منعطف دنیا به نام FlexPai را بسازد. آن‌ها از سال ۲۰۱۲ مشغول کار بر روی نمایشگرهای منعطف بوده‌اند و حالا بالاخره توانسته‌اند این محصول را به بازار مصرفی برسانند.

چند ماه پیش شرکت Royole توانست پیش از تمام تولیدکنندگان معروف از جمله سامسونگ، ال جی و هوآوی دست بکار شود و اولین موبایل تاشوی واقعی جهان را با نام فلیکس پای معرفی نماید. درطی این مدت تصاویر و مشخصات زیادی از این تلفن هوشمند در فضای مجازی منتشر شد اما ویدیو‌ها و تصاویر منتشر شده از این موبایل مشخصات و جزئیات کاملی از محصول را نشان نمی‌دادند و کاربران هنوز منتظر محتوایی بودند که با تماشای آن بتوانند تمامی ویژگی‌های اولین موبایل تاشوی واقعی جهان را بررسی نمایند.

نهایتا این محصول در نمایشگاه CES 2019 رونمایی شد چرا که کمپانی Royole نمونه‌ای از تلفن هوشمند فلکس پای را در اختیار کاربران قرار داده و مشخصات کاملی از این موبایل در دسترس کاربران است.

مشخصات فنی موبایل تاشو FlexPai

موبایل تاشو FlexPai از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵، ۶ یا ۸ گیگ رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی و دوربین دوگانه ۱۶ + ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و به اندروید ۹ پای مجهز است، اندرویدی که قابلیت‌ها و تغییرات بسیاری در آن اعمال شده تا با نمایشگر این دستگاه سازگاری داشته باشد. با این حساب، حداقل روی کاغذ این دستگاه در حد پرچمداران فعلی بازار به نظر می‌رسد. ولی همه چیز به نحوه عملکرد نمایشگر منعطف ۷.۸ اینچی AMOLED این دستگاه بستگی دارد.

در بخش طراحی رابط کاربری طراحی که قسمت دشوار ماجراست اما به نظر می رسد Royole نتوانسته بهترین گزینه‌ را برای این موبایل‌ها بیافریند. برای مثال رابط کاربری در تبدیل صفحه‌ی به نمایش درآمده در تبلت برای نمایشگر کوچکتر مشکل دارد و هنگام تا شدن، در بدنه ی پشتی هیچ محتوایی به نمایش در نمی‌آید.

اگر از بخش نرم‌افزار صرف نظر کرده و به سراغ سخت‌افزار این محصول برویم، آن‌جا هم با تصمیمات عجیب Royole مواجه می‌شویم. برای مثال در حالت تبلت هیچ مکانیزمی برای قفل کردن صفحه وجود ندارد. عملکرد دوربین FlexPai اصلا خوب نیست و به هیچ عنوان نمی‌تواند با پرچمدارهای بازار رقابت کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

جمع‌بندی؛ آیا FlexPai محصولی کامل است؟!

این محصول از همین حالا وارد بازار شده، ولی هنوز تا رسیدن به یک محصول خوب و ایده‌آل فاصله زیادی دارد. خبر خوب برای توسعه دهندگان این محصول آن است که در حال حاضر گوگل مشغول فراهم کردن بستر نرم‌افزاری لازم برای دستگاه‌های منعطف است.

با این وجود فلکس پای، اولین تلاش کمپانی گمنام Royole است که به رقابت با بزرگان این صنعت برخواسته و هنوز محصول کاملی به شمار نمی‌رود. با این حال باید دید با عرضه‌ی گوشی‌های تاشو کمپانی ‌ها معروف نظیر سامسونگ، ال جی و هواوی چه اتفاقی برای این بازار رخ خواهد داد.

با توجه به صحبت‌های مدیر عامل Royole، این شرکت می‌تواند به تامین نمایشگرهای منعطف برای سایر برندها بپردازد، بنابراین حتی اگر FlexPai با اقبال خوبی مواجه نشود، آن‌ها همچنان می‌توانند به بقای خود ادامه دهند و با شرکت‌های بزرگ بازار همکاری داشته باشند. در هر صورت، در آینده احتمالا نام Royole را بیشتر خواهیم شنید.

ضمنا قیمت اولین گوشی تاشوی در چین 9هزار ین است که در بازار جهانی با قیمت یک‌هزار و 300 دلار به فروش خواهد رسید. این قیمت با توجه به این که بسیاری از پرچمداران حال حاضر بازار جهان بدون پردازنده‌های نسل بعد و طراحی تاشو این قیمت را دارند، چندان بالا نمی‌رسد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

1 پاسخ
  1. امیرحسین
    امیرحسین گفته:

    به نظر من که توی این فاز بی خاصیت ترین ساخت دست بشری هست!
    به یک تکنولوژیی رسیدن ولی هنوز نمیدونن کاربردش چیه! دارن الکی دستگاه های بی خاصیت تولید میکنند!
    کی میاد گوشی به این کت و کلفتی و بی خاصیتی رو بذاره جیبش؟ :))

    پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.