اینترنت در سال آینده گران نخواهد شد !

jahromi

اینترنت گران نخواهد شد !

وزیر ارتباطات آذری جهرمی در پی جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، در رابطه با چگونگی پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در وزرات ارتباطات اظهار داشت که یک لایه مهم از این اقتصاد، توسعه فناوری اطلاعات به عنوان زیر ساخت توسعه سایر بخش ها است و بر این اساس باید زیرساخت های لازم برای تأمین ارتباط مناسب برای کشور فراهم شود. همچنین آذری جهرمی خبر از برخورداری همه شهرهای کشور از خدمات نسل سوم و چهارم داد.

وزیر ارتباطات در خصوص شبکه ملی اطلاعات گفت :  آن چیزی که وظیفه وزارت ارتباطات است در لایه زیرساختی بوده که با جدیت پیگیری می‌شود. امیدواریم سند آن در لایحه خدمات و محتوا هم توسط شورای‌عالی فضای مجازی آماده شود و دستگاه‌های دیگر که در لایه خدمات و محتوا مسئولیت دارند، به وظیفه خود عمل کنند. همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سال 97 اتفاقی در مورد شبکه ملّی اطّلاعات رخ می‌دهد یا خیر ، اعلام نمود که قطعاً باید اتفاقی رخ دهد.

آذری جهرمی در خصوص توسعه پهنای باند ثابت منازل نیز اعلام کرد: “امسال در مجموع 100 هزار پورت نصب شده است که قابل قبول نیست، اما تلاش می کنیم که در سال آینده جهش قابل قبولی در این حوزه داشته باشیم.”

وزیر ارتباطات درباره تعرفه جدید اینترنت که  ماه پیش اجرایی شد نیز بیان کرد : “با تغییر تعرفه‌ای که چهار ماه گذشته در مصوبه 266 انجام دادیم، ظرفیت محتوای داخلی، 40 درصد رشد داشته که رشد قابل توجهی است. البته باید توجه داشته باشیم که شاخص‌ها باید بیشتر رشد کنند. در ارتباط با ویدئوی خانگی نیز رشد خوبی داشته‌ایم.” و در پاسخ به سوال اینکه آیا در سال آینده اینترنت گران خواهد شد، گفت : “خیر؛ در دنیا همواره قیمت‌های پهنای باند و‌ خدمات دسترسی، در حال ارزان شدن است.”

مجتمع کامپیوتر پایتخت