الکسا و خنده های ناگهانی و بی دلیلش، موجب ترسیدن کاربران Echo شد !

الکسا و خنده های ناگهانی و بی دلیلش، موجب ترسیدن کاربران Echo شد !
الکسا با خنده های ناگهانی و بی دلیلش که از کاربران Echo شرکت آمازون گزارش شده است، موجب تعجب و حتی وحشت این کاربران شد.

به تازگی کاربران Amazon Echo از شنیدن صدای خنده‌های الکسا به عنوان دستیار دیجیتالی ادغام شده در این محصول، آن‌هم به طور ناگهانی و بدون دلیلی مشخص، غافلگیر شده و حتی در برخی موارد وحشت زده شدند. در این راستا برخی کاربران مدعی شده‌اند الکسا بدون دلیل خاصی، به طور ناگهانی می‌خندد و برخی دیگر معتقدند این دستیار دیجیتالی، در نتیجه درک نکردن درست دستورات دریافتی، خنده سر داده است.

نکته قابل توجه اینکه برخی کاربران مدعی شده‌اند خنده‌های الکسا در شرایطی که منزل آن‌ها ساکت بوده یا تنها در خانه هستند موجبات وحشت آن‌ها را فراهم کرده و این کاربران حتی ترجیح داده‌اند اکوی آمازون را خاموش کنند.

از طرف دیگر بلومبرگ مدعی شده آمازون از وجود این مشکل آگاهی داشته و ضمن تایید این ایراد، تمرکز خود را روی رفع عیوب احتمالی گذاشته است. آمازون سریعاً دست‌ به کار شده و بیانیه‌ای را هم در این خصوص منتشر کرده است:

در شرایطی که البته به ندرت پیش می‌‌آید، الکسا ممکن است به اشتباه عبارت Alexa Laugh به معنی الکسا بخند را اشتباهاً از گفته‌های شما برداشت کند. ما تمرکز خود را روی تغییر این عبارت و جایگزینی آن با پرسش Alexa, can you laugh گذاشته‌ایم که احتمالاً میزان برداشت نادرست را به حداقل خواهد رساند. در ادامه، عبارت Alexa, laugh را از لیست دستورات تایید شده خارج خواهیم کرد. از طرف دیگر، پاسخ الکسا که در حال حاضر، خندیدن ساده پس از شنیدن عبارت یادشده است را به نوعی تغییر خواهیم داد تا ابتدا عبارت Sure, I can laugh را به زبان آورده و پس از آن بخندد.

آمازون اعلام کرده بسته نرم‌افزاری رفع این ایراد عرضه شده و به تدریج پیش روی تمامی کاربران اکوی آمازون قرار خواهد گرفت.

با این اظهارنظر مسئولان آمازون، کاربران حداقل به این اطمینان می‌رسند که خنده‌های ناگهانی الکسا به دلیل اشتباه در برداشت از فرامین دریافتی بوده و دستگاه آن‌ها توسط نفوذگران سایبری یا دیگر عوامل خارجی، کنترل نمی‌شود. اگرچه عرضه به روزرسانی نرم‌افزاری برای رفع این مشکل، امیدوار کننده به نظر می‌رسد اما هنوز هم خندیدن الکسا در نیمه شب می‌تواند ترسناک و دلهره آور باشد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت