استفاده سامسونگ از شبکه بلاکچین به جهت نظارت و ردیابی عرضه محصولات

Blockchain-1

شبکه بلاکچین

طبق گزارشات بدست آمده از بلومبرگ، به نظر می آید که کمپانی سامسونگ در نظر دارد با استفاده از شبکه بلاکچین (Blockchain)، عملکرد شبکه جهانی خود را ارتقاء داده و همچنین عرضه محصولات خود در بازار را ردیابی و نظارت کند.

همچنین سامسونگ اس‌دی‌اس (Samsung SDS) که از شرکت های تابعه سامسونگ می باشد و به عنوان بازوی ارائه خدمات و راهکارهای IT گروه سامسونگ شناخته می شود، در این خصوص پیشرو است.

به گفته یکی از مدیران این شرکت، سامسونگ اس‌دی‌اس با استفاده از شبکه بلاکچین قادر است محموله‌های خود را که ارزش چند ده میلیارد دلاری دارد، به آسانی ردگیری کند. همچنین با بهره گیری از این قابلیت می توان هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل را نیز تا 20 درصد کاهش داد.

همان طور که می دانید شبکه بلاکچین اغلب بستری برای کار با ارزهای دیجیتال به حساب می آید. از همین رو می توان کمپانی سامسونگ را  از نخستین شرکت‌های بین‌المللی دانست که نگاه جدی و کاربردی به بلاکچین دارد.

خبرهای مرتبط در این حوزه حاکی از آن است که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به مرور در حال آشنایی با کاربردهای گوناگون بلاکچین می باشند. دور از انتظار هم نیست که خبرهای مختلفی به طور روزانه در این حوزه منتشر شود. پیش‌بینی‌های مؤسسه معتبر گارتنر نیز گویای این است که تا  سال 2025 کسب‌وکارهای مرتبط با بلاکچین بالغ بر 176 میلیارد دلار ارزش خواهند داشت.

به اعتقاد یکی از استادان دانشگاه در کره جنوبی، شبکه بلاکچین موجب کاهش فاصله زمانی بین تولید و ترانزیت محصول خواهد شد. که این موضوع خود باعث می شود تا شرکت بالقوه در جایگاهی بالاتر از رقبای خود قرار گیرد.

بنا به گفته کارشناسان،  استفاده از بلاکچین در صنعت حمل‌ونقل موجب می‌شود تا زمان مربوط به تشریفات اداری کاهش یابد و استفاده از کاغذ نیز تا حد زیادی منتفی شود. به گفته Song Kwang-woo که از مدیران Samsung SDS می باشد، بلاکچین تأثیر شگرفی بر زنجیره تأمین صنایع تولیدی خواهد داشت.

مجتمع کامپیوتر پایتخت