ادعای موسس یک شرکت امنیتی مبنی بر کشف روشی برای هک کردن آیفون

هک آیفون
اخیرا موسس یک شرکت امنیتی اعلام کرد که یک روش میان بر برای  هک کردن آیفون  پیدا کرده است. از طرفی دیگر اپل این ادعا را نا درست خواند. لازم به ذکر است که هک کردن آیفون کار بسیار دشواری ست چون اگر چند بار رمز اشتباه وارد شود این امکان وجود دارد که  کاربر تا مدتی طولانی نتواند از دستگاه استفاده کنند و به همین جهت است که سازمان های امنیتی و پلیسی قصد راضی کردن اپل را دارند تا گوشی افراد مجرم و تروریست را باز کند.

گفتنی است که سازمان های پلیس در آمریکا قفل شکن های ارزان قیمتی را برای باز کردن آیفون خریداری می کنند برای مثال Graykey و از سوی دیگر موسس شرکت امنیت سایبری Hacker House  ادعا می کند که راهکار تازه ای برای دور زدن روش های امنیتی آیفون پیدا کرده است و تنها با یک موبایل روشن و قفل شده و یک کابل Lightning قادر است این کار را انجام دهد.

وی معتقد است اگر زمانی که آیفون به برق است  هکر با استفاده از کیبورد رمز دستگاه را وارد کند، این کار موجب ارسال یک درخواست اختلال در دستگاه شده که بر فعالیت های دیگر ارجحیت دارد. در واقع به این معناست که اگر هکر چندین بار رمز را اشتباه وارد کند، دستگاه به پاک کردن آن ها مشغول خواهد شد و به این ترتیب هکر میتواند تا هر زمانی که خواست رمز های احتمالی را وارد کرده و همه را امتحان نماید.

البته موسس Hacker House  پس از گزارش این هک به کمپانی اپل گفت که پیدا کردن این شکاف امنیتی کار دشواری نیست و به احتمال زیاد اشخاص دیگری نیز پیش از او متوجه این موضوع شده اند. اما از طرفی سخنگوی اپل ادعا کرد که محصولات این کمپانی هیچ شکاف امنیتی نداشته و نتیجه ی آزمایش ها نشان می دهد که این روش میانبر برای سیستم امنیتی آیفون اشتباه بوده و کارایی ندارد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت