رونمایی ایلان ماسک از موتور موشک اسپیس اکس برای سفر به مریخ

استارشیپ

ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس اکس با انتشار توییتی از موتور موشک رپتور جدیدی رونمایی کرد که قرار است راکت سوپر هوی را به همراه فضاپیمای استارشیپ روانه مریخ کند.

“ایلان ماسک” بنیانگذار شرکت “اسپیس ایکس” در صفحه مجازی خود در توئیتر از موتور موشک “رپتور”(Raptor) این شرکت رونمایی کرد. این موتور موشکی قرار است حامل راکت “استارشیپ” باشد و این فضاپیما را به ماه و فراتر از آن برساند تا تحقق این مهم را تسریع بخشد. در اوایل ماه جاری راکت استارشیپ در تگزاس در حال سرهم‌بندی بود که بر اثر وزش باد ۵۰ مایل بر ساعتی به شدت صدمه دید ولی توسط متخصصین اسپیس ایکس ترمیم شد.

ایلان ماسک در این توییت اعلام کرد که موتور راکت رپتور این شرکت به طور اساسی دوباره طراحی شده و اکنون این قابلیت‌ را دارد که انسان را در سریعترین حالت ممکن به کره ماه برساند.

اسپیس اکس چند سال گذشته به توسعه ‌ی موتور رپتور پرداخته تا بتوانند روزی از آن برای سفر توریستی به فضا و کره مریخ بهره ببرد. ماسک این مسئله را سه ماه قبل اعلام کرده بود اما اکنون روند طراحی مدل جدید این موتور به اتمام رسیده و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که چه اندازه و قدرتی دارد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

نسل آینده فضاپیماهای اسپیس ایکس 

به نظر می‌رسد که موشک استارشیپ به ۳۱ عدد از موتور رپتور نیاز دارد زیرا یک سفینه غول‌پیکر است. استارشیپ با هدف تحقق رؤیای گردشگری فضایی ساخته شده و قرار است انسان‌ها را به ماه اعزام کند. ماسک در پاسخ به سوال یکی از کاربران که راجع به زمان آماده‌سازی کامل راکت پرسیده بود پاسخ داد، اولین نمونه مداری استارشیپ در ماه ژوئن آماده خواهد شد.

استارشیپ که پیش از این با نام BFR شناخته می شد، نسل آینده فضاپیما های در دست توسعه اسپیس ایکس است که برای حمل بار و سرنشین به مدار زمین (ایستگاه های فضایی) و همچنین ماه و مریخ طراحی شده. حتی ممکن است در صورت عملکرد قابل توجه، از این راکت برای مسافرت های طولانی تر نیز استفاده شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.