حل مشکل موبایل بانکها بر روی آیفون و سیستم عامل iOS

به روز رسانی در ۶ مرداد ۹۹

در حال حاضر روش قطعی و بدون مشکل، تهیه یک اشتراک از سیب اپ و یا سیبچه و سپس نصب نرم افزارهای بانکی است. (روش توضیح داده شده در این پست در این تاریخ کار نمی‌کند.)

حل مشکل موبایل بانک ها بر روی آیفون

همانطور که میدانید در چند روز اخیر برای تعدادی از اپلیکیشن های بانکی و دیگر اپلیکشین های ایرانی بر روی آیفون ها٬ یعنی بر روی سیستم عامل iOS مشکلاتی پیش آمده و این اپلیکیشن ها از کار افتاده اند. این مشکل تبدیل به معضلی بزرگ برای بسیار از مردم شده. فعالان بازار که نیاز مبرمی به این موبایل بانک ها دارند در این میان بیشتر لطمه را دیده اند. خیلی ها اپل را به خاطر این مشکلات پیش آمده سر زنش میکنند.

بسیاری از دشمنان گوشی های اپل شروع به ساخت برخی میم ها کرده و کاربران آیفون ایرانی را به خاطر علاقه و تمایلشان به استفاده از گوشی های اپل را مورد سرزنش قرار داده اند و دیگر برند ها نیز حسابی بازار را برای فروش گوشی ها خود مستعد دیدند و شروع به دامن زدن به این مشکل و وایرال کردن این میم ها کرده اند.

برخی این مشکلات را به تحریم هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده ربط داده اند و برخی دیگر به یک برنامه ای که از شبکه من و تو در خصوص استفاده این اپلیکشین های ایرانی از برخی سرتیفیکیت ها پخش شد ربط داده اند. ولی واقعیت ماجرا چیز دیگریست.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

واقعیت از کار افتادن این موبایل بانک ها چیست؟

ما در اینجا قصد داریم با زبانی بسیار ساده و تا حد ممکن غیر فنی واقعیت این ماجرا را برای شما بیان کنیم. و در پایان راه حل نصب مجدد موبایل بانک ها را بر روی iOS برای شما توضیح خواهیم داد.

حقیقت این است هر کسی بخواهد اپلیکیشنی برای iOS توسعه دهد باید آن را بر روی اپ استور ثبت کند٬ برای اینکار باید طبق قوانین مشخص شده از طرف اپل عمل نماید و کلیه مراحل را طی و تمام ضوابط را رعایت نماید. حال اگر شرکتی بخواهد اپلیکیشنی را به صورت اختصاصی برای خود و یا کارمندان خود توسعه دهد و نخواهد آن اپ را به صورت عمومی و بر روی اپ استور قرار دهد می‌توانید از اپل یک سرتیفیکیت اختصاصی دریافت نماید و پس از پایان توسعه اپ اختصاصی خود آن سرتیفیکیت را در اپ خود گنجانده و نسخه نرم افزار اختصاصی خود را خارج از اپ استور بر روی آیفون های کارمندان خود نصب نماید و زمان اجرا شدن٬ آن اپ از کاربر میخواهد که به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و اعلام نماید که به این سرتیفیکیت اعتماد دارد.

همین قابلیت تبدیل به بستری مناسب برای دور زدن قوانین اپ استور شد و علاوه بر مزیتی که به توسعه دهندگان ایرانی داده بود تبدیل به یک ابزار برای نرم افزار های قمار شد. بدین ترتیب که بعد از آنکه اپل اعلام کرد اپ های قمار غیر قانونی هستند و اجازه فعالیت بر روی اپ استور را به آنها نداده بود٬ آن اپ ها نیز با استفاده از قابلیتی که در بالا توضیح دادیم٬ توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

اما اپل از چند روز گذشته شروع به ابطال تمامی سرتیفیکیت هایی کرد که اپ های قمار با استفاده از آنها داشتند به فعالیت خود ادامه میداند. در این میان نیز تمامی اپ های ایرانی که از سرتفیکیت های مشترک با همان اپ های قمار در حال فعالیت بودند نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و از کار افتادند.

راه حل مشکل موبایل بانک های آیفون چیست؟

برای حل مشکل موبایل بانک ها بر روی iOS:

۱. باید ابتدا اپ خراب را از روی گوشی خود پاک نمایید.

۲. با مراجعه به لینک https://www.sibbank.ir نرم افزار سیب بانک را نصب نمایید.

۳. سرتیفیکیت rnadevelopers Ltd از داخل setting>General>Device Managment تراست کنید.

۴. برنامه سیب بانک که بر روی گوشی شما نصب شده را باز نمایید و موبایل بانک دلخواه خود را نصب نمایید.

به همین سادگی.

امیدواریم توانسته باشیم مشکلی از شما حل کرده باشیم. لطفا این پست را با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا مشکلی از آنها نیز حل شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

8 پاسخ
  1. حسین
    حسین گفته:

    سلام
    هر کاری میکنم بعد از نصب همراه بانک در ایفون تراست انجام نمیشه
    همش پیغام کنترل انترنت میده در صورتی مه انترنت مشکلی نداره لطفن راهنمای فرمایید ممنون

    پاسخ
  2. امیرحسین
    امیرحسین گفته:

    سلام وقت شما بخیر.
    برای کدوم بانک هست؟
    در حال حاضر تنها راه مطمئن و بی درد سر برای نصب همراه بانک ها استفاده از نسخه های موجود در سیب اپ و سیبچه است.
    یک اشترایک یک ماهه از یکی از این دو مارک تهیه بفرمایید و بعد از داخل آنها نسخه همراه بانک خود را نصب بفرمایید.
    موفق باشید.

    پاسخ
  3. Ali
    Ali گفته:

    سلام این برنامه ای ک گفتید رو تو سایتش لینک دانلود نداره من دانلود کنم باید چکار کنم

    پاسخ
  4. هادی
    هادی گفته:

    به هیچ وجه نه سیب اپ‌و نه سیبچه بعد از نصب روی گوشی من جواب نداده و تیم پشتیبانی هم کاری از دستشون بر نیومد

    پاسخ
  5. مهدی
    مهدی گفته:

    آیفون ۷ دارم
    اشتراک سیب بانک رو‌خریدم همراه بانکو نصب کردم متاسفانه هیچکدوم کار نمیکنه
    همش دکون دستگاهه

    پاسخ
  6. مینا
    مینا گفته:

    دوست عزیز اولا divice management از منوی ما حذف شده

    برای برگردوندن هم کد نمباد چون پیش شماره ایران خراب شده از اپل آیدی حذف شده
    پس کلا غیر فعال شده همه چی

    پاسخ
  7. مهسا بابایی
    مهسا بابایی گفته:

    واقعا این برنامه ها برای هر گوشی لازمن، منم توی مجله اقتصاد آفرین درباره همراه بانک ها خونده بودم که چقدر مفیدن برای کارای روزمره

    پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.