تکنولوژی تازه فیسبوک قرار است ذهن انسان را بخواند

facebook

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک دیدگاه خود درباره آینده فیس بوک و دستاوردهای مهم این شرکت طی ده سال آینده را بیان کرد. او اعلام کرده است فیسبوک در حال توسعه تکنولوژی تازه‌ای است که به زودی امکان خواندن ذهن افراد را ممکن میکند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت روز گذشته جزئیات مربوط به طرحی تحقیقاتی در رابطه با «اینترفیس کامپیوتر مغزی» را در مصاحبه اش با پروفسور حقوق دانشگاه هاروارد فاش کرد .
براین اساس در آینده نزدیک سیستم در دست ساخت فیسبوک به کاربرانش امکان می دهد که با استفاده از مغزهایشان با محیط های واقعیت افزوده تعامل پیدا کنند و برای این منظور نیازی به کیبورد، صفحات تاچ و یا ژست های حرکتی نخواهند داشت و این تکنولوژی حتی توانایی خواندن ذهن را هم دارد.

طبق این طرح، کاربران دستگاهی شبیه به دوش حمام را روی سر خود قرار می دهند که می تواند جریان خون و فعالیت های مغزی شان  را تشخیص داده و حتی جالبتر از آن قابلیت خواندن ذهن هم دارد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک: هوش مصنوعی به بهتر شدن زندگی انسان کمک می‌کند

او در ادامه صحبت هایش اینطور گفت:

نحوه عملکرد موبایل ها و تمامی سیستم های کامپیوتری که حول اپلیکیشن ها سازماندهی شده اند مطابق با سازوکار ذهن انسان نیست. در واقع به همین خاطر است که من در مورد واقعیت افزوده هیجان دارم زیرا این تکنولوژی پلتفرمی را در اختیار انسان می گذارد که با نحوه عملکرد مغز همخوانی دارد.

زاکربرگ در صحبت هایش مرتبا بر این نکته تاکید می کرد که هوش مصنوعی نیروی خوبی است و زندگی بشریت را تخریب نمی کند. او ادامه داد که ما نباید هوش مصنوعی را پیشرفتی در نظر بگیریم که زندگی موجودات زنده را نابود می کند.

مدیرعامل فیسبوک در ادامه صحبت هایش گفت:

وقتی می بینم مردم نسبت به هوش مصنوعی دچار هراس شده اند احساس ناامیدی می کند چراکه همین حالا اتفاقات واقعی می توانند خسارات بیشتری را برای بشر به ارمغان بیاورند که از بیماری گرفته تا سوانح رانندگی را شامل می شود. معتقدم که هوش مصنوعی زندگی مردم را بهتر خواهد کرد و آنها را به جلو می راند.

فیسبوک به چه سمتی خواهد رفت؟

در چشم‌انداز و آینده فیس بوک و با رسیدن به سال 2026 میلادی، سراسر کره زمین به اینترنت دسترسی خواهند داشت. به این ترتیب تعداد کاربران شبکه اجتماعی این شرکت نیز افزایش می‌یابد. همانطور که می‌دانید گوگل و فیس بوک از مدت‌ها قبل ایده‌های مختلفی را برای فراهم کردن دسترسی کاربران کل جهان به اینترنت ارائه داده و حتی آن‌ها را پیاده‌سازی کرده‌اند. گوگل با ارسال بالن‌های بزرگ به مناطق دور دست و فیس بوک به وسیله ارسال پهپاد به چنین مناطقی تصمیم دارند دسترسی به شبکه جهانی اطلاعات را جهانی کنند. در سال 2026 تعداد زیادی از کاربران از طریق internet.org به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.