بامیلو; تعطیلی یا واگذاری

تعطیلی فروشگاه بامیلو

به دنبال برخی توییت‌ها در شب گذشته و دیروز بحث در مورد تعطیل شدن بامیلو گسترش یافت.

در مورد تعطیلی بامیلو یا واگذاری آن، خبرها حاکی از آن است که تغییرات گسترده در فروشگاه اینترنتی بامیلو درحال وقوع است. و آنچه امروز به عنوان فروشگاه بامیلو می‌شناسیم در آینده بسیار نزدیک وجود نخواهد داشت. به گزارش برخی منابع٬ کاربران در آینده نزدیک هنگام ورود به سایت بامیلو، به سایت هایپراستار ارجاع داده خواهند شد که این موضوع نشانی از همکاری مبهم گروه اینترنت ایران به عنوان مالک بامیلو با مجموعه هایپراستار دارد.

البته برخی منابع دیگر نیز به ادغام بامیلو با اسنپ مارکت اشاره می‌کنند.

بحث واگذاری بامیلو به مجموعه هایپراستاردر حالی  مطرح شد که مدیرعامل اسنپ٬ اخیرا مجموعه هایپراستار را جدیدترین سهامدار IIG معرفی کرد. هرچند خبر رسمی مربوط به تعطیلی بامیلو  هنوز اعلام نشده، اما این خبرها تکذیب هم نشده است. البته یکی از دلایل گمانه هایی که در خصوص چنین تصمیمی در گروه اینترنت ایران زده می‌شود، رشد منفی بامیلو در چند مدت اخیر بوده است. در شرایطی که گزارشات حاکی از افزایش مبلغ سفارش‌های بامیلو می‌باشد، اما تحلیلگران این افزایش را به دلیل افزایش قیمت‌ها از سال گذشته می‌دانند، چراکه که در نهایت مستندات نشان می‌دهد که تعداد سفارش‌ها به نسبت دوره‌های قبلی به شدت کاهش یافته است.

 منابع خبری از بی‌اطلاعی کارکنان بامیلو  و حتی مدیر این مجموعه از تصمیم گیری گروه اینترنت ایران خبر می‌دهد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

بامیلو رقیب اصلی دیجی کالا

بامیلو که در بازار تجارت ایران با مدل مارکت پلیس فعالیت می‌کرد و مهمترین رقیب دیجی کالا محسوب می‌شد، در یکی از آخرین کمپین‌های بزرگ در آذرماه اعلام کرد که در حراجمعه رکوردهای فروش و خرید آنلاین ایران را شکسته است. اما هم اکنون در شرایط مبهمی به سر میبرد.

اگر خبر تعطیلی بامیلو صحت داشته باشد باید منتظر باشیم تا ببینیم چه تصمیمی برای آینده روند فعالیت این مجموعه گرفته خواهد شد، ولی به طوری کلی میتوان این تعدیل نیروی فعلی را ادامه موج تعدیل‌های شرکت های استارتاپی در طی ماه‌های پیشین دانست. همان گونه که دیجی کالا در شهریور ماه امسال اقدام به تعدیل نیرو کرده بود.

در مورد استارتاپ های دیگر هم خبرهای مشابهی منتشر شد، اما در ماه‌های اخیر آنچه بیش از گذشته در  فضای استارتاپی ایران به چشم می‌خورد، نزول رشد سرمایه‌گذاری در این عرصه بود و مهمترین دلایل این اتفاقات وضعیت اقتصادی کشور بیان می‌شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

2 پاسخ
  1. سام
    سام گفته:

    من از سال 91 شروع به خرید اینترنتی از دیجی کالا کردم و هیچ فروشگاهی مثل دیجی کالا و هیچ رقیبی نداشت و نمیتونه داشته باشه درود بر دیجی کالا بزرگ ایران

    پاسخ
    • امیرحسین
      امیرحسین گفته:

      بله وقتی مادر نباشه آدم باید با زن بابا بسازه.
      وقتی یک سایت خوب فروشگاهیی و بدون مشکل وجود نداره توی کشور آدم مجبور میشه با همین دیجی کالا بسازه.
      خود من از همین دیجیکالا کیف کرامپلر خریدم رسیده دستم فیک بوده. ۲۰ روز من رو توی پروسه اینکه ثابت کنم فیک هست نگه داشتن بعدش در پایان بهم جواب دادن که باید بعد از ۷ روز پسش میدادی. الان دیگه طبق قوانین نمیتونی پس بدی! این یعنی حمایت از فروشنده دروغگوی فیک فروش دزد. این دیجی کالایی که شما بهش درود میفرستی بزرگترین حامی دزدان اینترنتی هست.
      اینم لینک خبرش با مستندات کافی
      https://goo.gl/sr5ymy

      پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.