قاتل باتری و بسته اینترنت گوشی شناسایی شد

DrainerBot

اگر در روزهای اخیر از کند شدن گوشی اندرویدی خود یا اتمام زود هنگام حجم بسته اینترنت شاکی هستید، بی تردید گرفتار بدافزار جدیدی به نام «DrainerBot» شده اید، تحقیقات نشان می‌دهد که این بدافزار تاکنون بیش از 10 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های آلوده حجم زیادی از بسته اینترنت کاربر را مصرف می‌کنند، که این حجم در حدود ماهانه ده گیگابایت گزارش شده است.

نحوه کار این بدافزار به این صورت است که؛ در برنامه‌ها و اپلیکیشن های به ظاهر بی خطر پنهان شده  و پس از نصب نرم ‌افزار در گوشی اقدام به دانلود ویدیوهای تبلیغاتی تا حجم حدود ده گیگابایت در ماه  می‌کند،

اگرچه این ویدیوها پس از دانلود از حافظه پاک می گردند و کاربر هیچگاه آنها را مشاهده نمی‌‌کند؛ اما همین که توسط دستگاه ویدیوی تبلیغاتی دانلود می‌شود، درآمد زیاذی را روانه جیب توسعه دهندگان بدافزار DrainerBot می کند و به نوعی منبع درآمد اصلی آنهاست.

به گفته اریک روزا، معاون ارشد و مدیر بخش داده های ابری شرکت اوراکل؛ درینربات بدافزارییست که سبب مصرف حجم دیتای خریداری شده توسط کاربر و به صورت مستقیم موجب ضرر مالی کاربران شده است، و با فعالیت 24 ساعته در سیستم و در اختیار گرفتن منابع آن ، به داغ شدن دستگاه و کاهش عمر باتری آن می‌انجامد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

آخرین بررسی ها نشان می‌دهد که تاکنون نرم افزارهای مختلفی به DrainerBot آلوده شده اند که نتایج تحقیق اوراکل، حاملان اصلی بدافزار موردنظر را 5 اپلیکیشن به صورت زیر معرفی شده‌اند:

 Solitaire: 4 Seasons | Perfect365 | Draw Clash of Clans | VertexClub | Touch ‘n’ Beat – Cinema

 شرکت اوراکل می‌کوشد لیست کامل اپلیکیشن های حامل این بدافزار را تکمیل نماید،و گوگل نیز با حذف نرم افزارهای آلوده یکی پس از دیگری از فروشگاه گوگل پلی به این اقدام کمک به سزایی می‌کند

از کجا بفهمیم گوشی ما هم آلوده این بدافزار شده‌است؟

ابتدا میزان دیتای مصرفی توسط نرم افزارهای خود را در آدرس Settings > Connections > Data Usage > App Data Usage  بررسی کنید. اگر اپلیکیشنی به بجز نرم افزارهای تغییر IP و یوتیوب و  شبکه های اجتماعی، (یا هر پلتفرمی که با فایل های ویدیویی سر و کار دارد) اینترنتی با حجم چند گیگابایت در ماه داشت، احتمالاً به این بدافزار آلوده شده و آن را هرچه سریع‌تر پاک کنید.

همچنین میتوان کند شدن سیستم یا داغ شدن در زمانی که مشغول فعالیت های سنگین در گوشی نیستید، را زنگ خطری مبنی بر اینکه دیوایس اندرویدی شما آلوده شده است دانست.

بدافزار DrainerBot که از کیت توسعه شرکت هلندی Tapcore ساخته شده ، نسخه های کرک شده خود را در اصل برای کسب درآمد توسعه دهندگان در اختیارشان قرار داده بود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.