اپل درآمد 100 میلیون دلاری با بازی فورتنایت کسب کرد

اپل درآمد 100 میلیون دلاری با بازی فورتنایت کسب کرد

بی شک بازی فورتنایت توانسته محبوبیت بسیاری کسب کند و روی تمامی پلتفرم ها می توان این بازی را دریافت نمود. در این بین اخیرا شاهد انتشار آن برای گوشی های موبایل با سیستم عامل اندروید و iOS بودیم که نشان می دهد اپیک گیمز به دنبال ارائه آن روی تمامی پلتفرمهاست.

Apple اعتراف کرد که تا سال 2020 حدود 100 میلیون دلار سود از کمیسیون پرداخت‌های درون برنامه‌ای Fortnite به جیب زده است. با جلو رفتن پرونده‌ی Epic Games در مقابل Apple، حقایق بیشتر و بیشتری آشکار می‌شوند.

دیروز مایکل اشمید، رئیس بخش توسعه‌ی بازی‌های Apple در دادگاه برای شهادت حاضر شد. اشمید اعتراف کرد که پیش از حذف Fortnite از App Store در سال 2020، کمپانی Apple چیزی در حدود 100 میلیون دلار از کسب و کار آن به جیب زده بود. اشمید جزئیات این رقم را به طور دقیق مشخص نکرده است.

وقتی در جلسه از او پرسیده شد آیا ممکن است این رقم به مرز 200 میلیون دلار نیز رسیده باشد، اشمید گفت که قادر به صحبت در این باره نیست. دلیل حذف Fortnite از App Store این بود که Epic Games تلاش کرده بود با دور زدن Apple، پرداخت‌ها را به صورت مستقیم از داخل بازی انجام دهد. به این ترتیب کمپانی می‌توانست از پرداخت کمیسیون 30 درصدی App Store خودداری کند. Apple در پاسخ به این اقدام، بازی را از App Store حذف کرد. اما پس از آن Epic Games اقدام به شکایت از Apple بابت شکستن قوانین آنتی تراست کرد.

App Store یکی از بزرگ‌ترین منابع کسب درآمد Apple محسوب می‌شود. Apple بابت تمام پرداخت‌های درون برنامه ای انجام شده داخل این پلتفرم، 30% کمیسیون برای خود بر می‌دارد. Apple می‌گوید این پول تماما صرف افزایش امنیت و سطح کیفی App Store خرج می‌شود.

با این حال App Store این روز‌ها بیشترین آمار اپلیکیشن‌های مخرب و جعلی را به خود اختصاص داده است.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.