کنگره آمریکا به دنبال تحریم ارز دیجیتال ایرانی است

ارز رمز ایرانی

قانون‌گذاران آمریکایی در حال پیگیری طرحی در کنگره هستند که توسعه و استفاده از ارز دیجیتال ملی کشور ایران را هدف قرار داده است.

این طرح با عنوان «مسدود کردن امور مالی غیرقانونی ایران» پیگیری می‌شود و از سوی دو نماینده جمهوری‌خواه به نام‌های «مایک گالاچر» و «تد کروز» مطرح شده است.

وب‌سایت «کوین تلگراف» در همین رابطه می‌نویسد: «این طرح به شکل مشخص معاملات، تامین مالی و سایر اقدامات مرتبط با ارز دیجیتالی ایرانی را ممنوع کرده است. این طرح همچنین افراد خارجی درگیر با فروش، تامین، نگه‌داری یا تراکنش این پول دیجیتالی را تحریم می‌کند.»

بر اساس گزارش همین منبع، در طرح مورد بحث درخواست شده تا گزارشی از پیشرفت‌های ایران در زمینه توسعه ارز دیجیتال ملی تهیه شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

همه این تمهیدات در حالیست که هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از رمز ارز ایرانی در دست نیست. آنچه تا کنون می‌دانیم این است که «شرکت خدمات انفورماتیک» زیر نظر بانک مرکزی ایران، در حال توسعه این ارز دیجیتال ملی است. از سوی دیگر همین ارز دیجیتال به شدت از سوی کارشناسان داخلی نیز زیر تیغ انتقاد است چراکه تاکنون هیچ‌ تجربه چندان موفقی در زمینه رمزارزهای ملی و تحت کنترل دولت‌ها، در جهان وجود نداشته است.

این انتقاد‌ها زمانی افزایش پیدا کرد که «ابوطالب نجفی»، مدیرعامل شرکت خدامات انفورماتیک در آبان ماه خبر داده بود که پشتوانه این ارز ریال خواهد بود و از سوی دیگر قابلیت استخراح آن نیز وجود ندارد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.