کنگره آمریکا از ترکیب فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ ابراز نگرانی کرد

فیسوک

مارک زاکربرگ، رییس فیسبوک دیروز اعلام کرد که سرویسهای اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک با یکدیگر ادغام می‌شوند و حالا امروز نگرانی اعضای کنگره آمریکا را در زمینه این ادغام شاهد هستیم.
دیروز روزنامه نیویورک تایمز خبر را برای اولین بار منتشر کرد و مشخص شد مارک زاکربرگ به دنبال این است که کاربران سه اپلیکیشن بتوانند به هم پیام بدهند و با یکدیگر تعلمل داشته باشند.
این کار باعث افزایش رابطه سه اپلیکیشن با هم می‌شود و کاربرد فیسبوک را در بین نسل جدید که با این شبکه اجتماعی بیگانه هستند نیز افزایش می‌دهد.
اما واقعیت این است که بعد ازماجرای کمبریج آنالیتیکا (در مارس ۲۰۱۸، نیویورک تایمز و آبزرور گزارش دادند که این شرکت بدون اجازه از اطلاعات شخصی آنلاینی که برای اهداف آکادمیک جمع‌آوری شده بوده در کارزارهای سیاسی‌اش استفاده کرده‌است. این موضوع، نخستین بار توسط کریستوفر وایلی، یکی از کارکنان پیشین این شرکت مطرح شد. بر این اساس اطلاعات شخصی بیش از ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک به شیوه‌ای نامناسب در اختیار شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته است.) و متهم شدن به مقابله نکردن با فیک نیوز و فروش اطلاعات کاربران دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به فیس‌بوک اعتماد داشته باشد.
این موضوع شامل نمایندگان کنگره آمریکا هم می‌شود.
آنها نگرانند که ترکیب اپلیکیشن‌های متعلق به فیس‌بوک باعث قدرتمندتر شدن و خطرناک‌تر شدن این شبکه اجتماعی شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

نگرانی کنگره آمریکا از تصمیم فسیبوک

یک عضو کنگره آمریکا از حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا به نام Ro Khanna نخستین انتقادها را انجام داد.
او در توییتر نوشت:

« این ادغام باید از نظر قوانین رقابتی مورد توجه قرار گیرد. تصور کنید در صورتی که امروز اینستاگرام و واتس‌اپ با فیس‌بوک رقابت داشتند چقدر دنیا جای بهتری بود. یک رقابت واقعی شکل می‌گرفت که مزیت حفظ حریم خصوصی اش به کاربران تعلق می‌گرفت.»

همچنین یک سناتور دموکرات دیگر به نام Ron Wyden هم این موضوع را یک چالش از نظر حفاظت داده و حفظ حریم خصوصی کاربران خوانده است.
او در ایمیلی به بیزنس اینسایدر می نویسد:

“من سوال های زیادی در مورد چگونگی ترکیب این سرویس ها در فیس بوک دارم. به نظرم این کار باعث تضعیف امنیت و رمزگذاری واتس اپ میشود چیزی که ضربه بزرگی به امنیت میلیون ها نفر در سراسر جهان خواهد بود»
وی همچنین می‌گوید: “اگر فیس بوک این کار را انجام دهد، بنابراین می تواند اطلاعات شخصی ما را برای سود بیشتر برداشت کند. به همین دلیل من معتقدم قانونی قدرتمند در حوزه حریم شخصی باید تصویب کنیم.»
انتظار می‌رود با حساس شدن مقامات قضایی و همچنین رگولاتوری آمریکا این موضوع به یک چالش بزرگ برای فیس بوک تبدیل شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.