کلید موفقیت اینستاگرام تی وی در دست تولید کنندگان محتوا

اینستاگرام تی‌وی

تلویزیون اینستاگرام، سرویس جدیدی که به تازگی معرفی شده است یک رقیب جدی برای سرویس‌هایی مانند یوتیوب محسوب می شود چرا که میانگین سنی کاربران آن جوان‌تر بوده و سعی دارد از این طریق  به تلویزیون کاربران جوان خود تبدیل شود اما باید دید برخوردار نبودن از سیاست‌های درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوا می‌تواند مانع رسیدن به این موفقیت شود یا خیر.

بنیان‌گذار و مدیرعامل اینستاگرام در جریان رونمایی از تلویزیون اینستاگرام گفت:

نوجوانان ساعات کمتری به تماشای تلویزیون می‌نشینند؛ اما همین کاربران زمان بیشتری برای تماشای ویدیو در سرویسی مثل اینستاگرام اختصاص می‌دهند.

اما نکته ی قابل توجه اینجاست که محتوای ویدیوها در اینگونه شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پخش ویدیو را چه کسانی تولید میکنند؟ یکی از چالش های بزرگی که پیش روی سیستروم و سیاست‌گذاران اینستاگرام است، کشاندن تولیدکنندگان محتوا در دیگر شبکه های اجتماعی به سمت اینستاگرام تی‌وی میباشد. شاید این کار در ظاهر ساده به نظر برسد اما با توجه به اینکه هنوز این شبکه ی اجتماعی محبوب سیاست‌های درآمدزایی واضحی برای تولیدکنندگان محتوا ارایه نداده است نمی توان انتظار داشت که آن ها به سمت این سرویس جدید جذب شوند.

به گفته ی سخنگوی اینستاگرام این شبکه ی اجتماعی قصد دارد روش های مختلف درآمدزایی را بررسی کرده تا تولیدکنندگان محتوا بتوانند از این طریق به سود دهی برسند وی همچنین گفت که معتقد است دلیل اصلی موفقیت یوتیوب درآمدزایی آن است.

روش های درامد زایی :

  • استفاده از تبلیغات در ابتدا یا اواسط ویدیو ها و شریک شدن سود حاصل از آن با  تولیدکنندگان آن
  • ایجاد دسترسی‌های اشتراکی برای کاربران جهت تماشای ویدیوها

مجتمع کامپیوتر پایتخت