پایان پشتیبانی از سیستم‌عامل IOS 14

پایان پشتیبانی از سیستم‌عامل IOS 14

شرکت اپل در زمان انتشار سیستم‌عامل iOS 15 امکان ادامه استفاده کاربران از iOS 14 را فراهم کرد. در آن زمان کمپانی وعده داد که به انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی برای iOS 14 و رفع مشکلات این پلتفرم برای کاربرانی که مایل به ارتقاء هندست خود به iOS 15 نیستند؛ ادامه می‌دهد.

با این‌حال طی هفته گذشته اوضاع دستخوش تغییر شد و بسیاری از کاربران iOS 14 متوجه شدند که آپدیت iOS 14.8.1 که در اکتبر سال گذشته توسط شرکت اپل منتشر شد؛ دیگر در دسترس نیست. در عوض کاربران هنگام جستجو برای یافتن به‌روزرسانی به آپدیت iOS 15.2.1 دسترسی پیدا خواهند کرد. این موضوع بدان معناست که اپل دیگر روی سیستم‌عامل iOS 14 کار نمی‌کند. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم، به‌روزرسانی به iOS 15 تنها راهکار برای رفع آن خواهد بود.

اپل در پاسخ اعلام کرد که تصمیم این شرکت برای صدور مجوز ادامه استفاده کاربران از iOS 14 موقتی بوده است. غول کوپرتینویی ادعا می‌کند که اکنون این دوره به پایان رسیده و کاربران بایستی رو به جلو حرکت کنند. به بیان صادقانه به‌نظر می‌رسد که اپل در پشت صحنه این اقدام، ایده‌هایی سطحی را در ذهن می‌پروراند. در واقع اپل هنگام انتشار iOS 15 هرگز اعلام نکرد که ادامه استفاده از iOS 14 یک گزینه موقتی به‌شمار می‌رود.

پس از عرضه سیستم‌عامل iOS 15، صفحه پشتیبانی اپل برای به‌روزرسانی دستگاه‌های آی‌فون‌ و آی‌پد خطاب به کاربران اعلام می‌کرد: “پس از انتشار iOS 15 یا iPadOS 15 شما بلافاصله می‌توانید دستگاه خود را به آخرین نسخه از سیستم‌عامل ارتقاء داده یا کماکان به استفاده از iOS 14 یا iPadOS 14 ادامه دهید؛ در حالی‌که دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم کماکان برای یک دوره زمانی امکان‌پذیر خواهد بود.” ظاهرا عبارت “برای یک دوره زمانی” کلیدواژه جملات فوق محسوب می‌شود. متاسفانه اپل در حال بازی با کلمات بوده و درک این موضوع برای کاربران چندان آسان نیست.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.