شبیه سازی سطح مریخ در کالیفرنیا

martian nasa

همزمان با شروع ماموریت اینسایت برای انجام نخستین بررسی ها روی سطح مریخ، سازمان فضایی آمریکا(ناسا) از آزمایشگاه «مریخ زمینی» خود رونمایی کرده که در پاسادنای کالیفرنیا ساخته شده و هدف از آن بررسی شرایط خاک سیاره سرخ است.

کارکنان آزمایشگاه نیرو محرکه جت ناسا در پاسادنا کالیفرنیا هم اکنون نمونه ای از فرودگر اینسایت به نام ForeSight را در اختیار دارند تا تمامی فرامینی که برای اینسایت ارسال می کنند را از نزدیک مشاهده و بررسی نمایند.

مهندسان ناسا این محدوده را از روی عکس های باکیفیتی بازسازی کردند که اینسایت به زمین مخابره می کند و برای قرابت هرچه بیشتر محدوده تست خود به مریخ از صخره های خرد شده در سطح آن استفاده کرده اند. برای این منظور آنها با چنگک صخره های مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و روی سطح محدوده موردنظرشان ریختند و بستری از سنگ های خرد شده را ایجاد کردند که محیط مریخ را شبیه سازی می کرد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

کارشناسان ناسا در انتها لایه ای به ضخامت ۱۰ سانتیمتر از سنگ های خرد شده را ایجاد کردند که با پستی ها و بلندی های سطح مقابل اینسایت برابری می کرد.

تیم کارشناسان برای افزودن مدل های دیجیتالی از محدوده فرود اینسایت روی بستر ساخته شده، تعدادی عینک واقعیت افزوده را روی چشمان خود قرار دادند و شبیه سازی تمام عیاری از سطح مریخ را انجام دادند.

دانشمندان برای مشخص کردن مرز محوطه از تعدادی بلوک چوبی استفاده کردند تا سنسورهای کاوشگر به خوبی بتواند محدوده مانور خود را تشخیص دهد. برای اندازه گیری کلیه مشخصات و قابلیت هایی که قرار بود در محدوده آزمایشگاه شبیه سازی شوند هم دوربین های دقیقی در سرتاسر آزمایشگاه تعبیه شدند.

شبیه سازی هرکدام از جزئیات مریخ ۴ ساعت زمان برد

شبیه سازی هرکدام از جزئیات مریخ در این محدوده چهارساعت زمان برد و در انتها آنها کلیهسنگ ریزه ها و صخره هایی که ابعادی بیشتر از دو سانتیمتر داشتند را در محیط آزمایشگاه شبیه سازی کردند. باید در نظر داشت که سنگ های بزرگ تر چالش های بزرگ تری را پیش روی اینسایت و ابزارهای تحت اختیار وی قرار می دهد. تیم محققان باید اطمینان حاصل کند که تجهیزات الکتریکی متصل شده به اینسایت حین استفاده با شی تیزی برخورد نکنند و ارتباطشان با کاوشگر قطع نشود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.