مک بوک پرو 14 اینچی مجهز به M2 اپل بزودی معرفی می شود

مک بوک پرو 14 اینچی مجهز به M2 اپل بزودی معرفی می شود

در حال حاضر لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو شرکت اپل از 3 مدل مختلف 13، 14 و 16 اینچی تشکیل شده است. با این‌حال مدل‌های 14 و 16 اینچی در مقایسه با نسخه‌های 13 اینچی گران‌قیمت‌تر هستند؛ چرا که تراشه‌های مورد استفاده در آن‌ها با اسامی M1 پرو و M1 مکس از توان پردازشی بالاتری برخوردار هستند.

با این‌حال توئیت اخیرا منتشر شده توسط یک خبرچین با نام Dylandkt ادعا می‌کند که اپل احتمالا به‌دنبال جایگزینی مدل 14 اینچی است. این توئیت ادعا می‌کند که شرکت اپل احتمالا در 6 ماهه دوم سال 2022 یک دستگاه مک‌بوک پرو 14 اینچی جدید با تراشه M2 را عرضه خواهد کرد. این محصول یک جایگزین ارزان‌تر برای مدل 14 اینچی مجهز به تراشه M1 پرو به‌شمار رفته و می‌تواند به‌عنوان جانشین مدل 13 اینچی نیز به بازار عرضه شود.

“در 6 ماهه دوم سال 2022 مدل فعلی مک‌بوک پرو 13 اینچی مجهز به تراشه M1 با مک‌بوک پرو 14 اینچی مجهز به تراشه M2 جایگزین خواهد شد. همچنین قیمت‌گذاری دستگاه جدید در مقایسه با مدل نسل قبلی کمی افزایش خواهد یافت. بعلاوه در چارچوب زمانی مورد اشاره شاهد عرضه مک‌بوک ایر بازطراحی شده مجهز به تراشه M2 خواهیم بود.” – dylandkt@؛ 17 ژانویه 2022

این سناریو به نوعی منطقی به‌نظر می‌رسد. در حال حاضر تنوع پیکره‌بندی مک‌بوک پرو بسیار زیاد است و تفاوت در اندازه مدل‌های 13 و 14 اینچی به حدی کوچک است که واقعا تفاوت چشمگیری را ایجاد نمی‌کند. کارشناسان معتقدند که بسیاری از کاربران احتمالا به‌دلیل قیمت پایین‌تر، مدل 13 اینچی را به ورژن 14 اینچی ترجیح می‌دهند. بنابراین عرضه ورژن ارزان‌تر مک‌بوک پرو 14 اینچی با تراشه M2 می‌تواند به‌عنوان یک راهکار کمکی برای ساده‌سازی بیش‌تر محصولات اپل در نظر گرفته شود.

از زمان معرفی مک‌بوک پرو 13 اینچی با تراشه M1 کمی بیش از یک سال گذشته است؛ بنابراین بی‌تردید به‌روزرسانی این مدل حیاتی خواهد بود. عملیاتی شدن این سناریو طی 6 ماهه دوم سال 2022 منطقی به‌نظر می‌رسد. با این‌حال در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا به صحت و سقم اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید. البته کارشناسان امیدوارند که طی ماه‌های آتی جزئیات بیش‌تری در رابطه با مدل‌های جدید مک‌بوک پرو منتشر شود.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.