سامسونگ به دنبال انتشار سریعتر آپدیت های سیستم عاملی

سامسونگ به دنبال انتشار سریعتر آپدیت های سیستم عاملی

به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ به‌دنبال تسریع فرآیند انتشار به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای کاربران دستگاه‌های گلکسی خود در کشورهای اروپایی است. غول کره‌ای همزمان با عرضه اسمارت‌فون گلکسی A52 در سال گذشته، الگوی توزیع به‌روزرسانی فیرم‌ور برای گجت‌های خود در بازار اروپا را تغییر داد. بدین‌ترتیب میان کد شناسه یک کشور (CSC) و فیرم‌ور منتشر شده برای یک دستگاه هیچ‌گونه ارتباطی وجود نخواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در صدد اعمال این استراتژی برای تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های تولیدی خود است. رویکرد جدید نهایتا منجر به انتشار سریع‌تر به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و دسترسی آسان‌تر کاربران به فیرم‌ور بتا خواهد شد.

تا پیش از عرضه گوشی گلکسی A52 در سال گذشته، آپدیت‌های فیرم‌ور برای گوشی‌های گلکسی در هر کشور اروپایی با کد اختصاصی آن کشور یا به اختصار CSC مرتبط بود. ورژن 4G گلکسی A52 نخستین هندستی بود که در چندین کشور اروپایی مختلف از فیرم‌ور با شناسه CSC یکسان نظیر EUX بهره برد. در ادامه اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 نیز چنین رویکردی را دنبال کردند.

بر اساس گزارش جدید وبسایت Galaxy Club، در حال حاضر سامسونگ صرفا مشغول توسعه فیرم‌ور EUX برای چندین اسمارت‌فون جدید گلکسی در اروپا است. این موضوع بدان معناست که غول کره‌ای احتمالا در حال گذار کامل به سوی استراتژی جدید است.

منابع خبری ادعا می‌کنند که سامسونگ دیگر به روند توسعه فیرم‌ور با شناسه CSC متفاوت برای کشورهای اروپایی ادامه نمی‌دهد. این رویکرد حداقل برای دستگاه‌های آینده کمپانی مانند سری پرچم‌دار گلکسی S22، مدل میان‌رده گلکسی A53 و گزینه‌های اقتصادی شامل گلکسی A33 و گلکسی A13 عملی خواهد شد.

این موضوع به لحاظ تئوری بدان معناست که سامسونگ روند عرضه به‌روزرسانی فیرم‌ور برای هندست‌های فوق در بازار اروپا را تسریع خواهد کرد. کاهش تعداد کدهای CSC احتمالا بدان معناست که کمپانی برای انتشار یک آپدیت مشابه، نیازی به توسعه ورژن‌های متعدد فیرم‌ور نخواهد داشت. این موضوع حداقل به لحاظ تئوری می‌تواند به‌عنوان روشی مطمئن برای ارائه سریع‌تر آپدیت‌ها به بازار در نظر گرفته شود.

بعلاوه کاهش تنوع ورژن‌ CSC فیرم‌ورها احتمالا امکان پیوستن تعداد بیش‌تری از کاربران مقیم کشورهای مختلف به برنامه بتای آپدیت‌های آینده را فراهم می‌کند. با این‌حال همه چیز در گذر زمان روشن خواهد شد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که برنامه زمانی انتشار آپدیت فیرم‌ورها توسط سامسونگ طی ماه‌های آینده به چه شکل پیش خواهد رفت.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.