توسعه هواپیمای جنگنده خودران با همکاری دولت استرالیا و بوئینگ

بوئینگ

این هواپیمای جنگنده بخشی از پروژه ای به نام Airpower Teaming System بوده و با هدف انجام تست های هشدار، گردآوری اطلاعات، شناسایی و کنترل مداوم هنگام نبرد ساخته می شود.

از نظر غول صنعت هواپیما سازی جهان، بوئینگ در نبردهایی که با سایر هواپیما‌ی جنگنده که توسط خلبانان هدایت می شوند حمایت و پشتیبانی خواهد کرد وبا این کاراز برخی خطرات بالقوه پیشگیری خواهد شد.

توانایی‌های این هواپیما چقدر است؟

توانایی‌های بوئینگ از جمله پرواز در زمان های طولانی، تحمل نیروی گرانش بیشتر و پردازش داده ها با حجمی بالا در یک زمان معین بخاطر خودران بودن و عدم نیاز این هواپیما به حضور خلبان را دارد. این هواپیما‌ی جنگنده اولین هواپیمای جنگی است که در دهه های اخیر در استرالیا توسعه می یابد.

مشخص نیست که بوئینگ چقدر در پروژه این هواپیما هزینه خواهد کرد، اما به گفته مقامات این شرکت آمریکایی، هزینه های موجود “کسری” از مبلغ لازم برای توسعه یک جت جنگنده هدایت شونده توسط خلبان خواهد بود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

هواپیمای خودران بوئینگ چند برابر هواپیماهای قدیمی قدرت دارد

بوئینگ در نظر دارد این هواپیما‌‌ی خودران را بر اساس سفارش های دریافتی تجهیز کرده و به مشتریان بالقوه از سرتاسر جهان بفروشد. به احتمال زیاد ارتش ایالات متحده یکی از مشتریان Airpower Teaming System خواهد بود و این هواپیما را خریداری خواهد نمود.

تازه ترین محصول بوئینگ از هوش مصنوعی بهره می برد و می تواند در ماموریت های مستقل نیز به کار گرفته شود. برد پروازی این هواپیما ی 38 فوتی (معادل 11.5 متر) برابر با 2000 مایل (معادل 3200 کیلومتر) اعلام شده است.

معاون ارشد و مدیر عمومی دپارتمان سیستم های خودران بوئینگ(کریستین رابرتسون) درباره این هواپیمای جنگنده گفته است:

جدیدترین محصول ما به خاطر حفاظت و پیش راندن نیروی هوایی، باعث افزایش چند برابری قدرت می شود.

به گفته بوئینگ اولین نسخه از این هواپیما‌ی بدون خلبان سال آینده رونمایی خواهد شد. پروازها و عملیات آزمایشی نیز برای سال آتی برنامه ریزی شده اند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.