توسعه تراشه گرافیکی اپل برای آیفون

توسعه تراشه گرافیکی اپل برای آیفون

اپل در حال توسعه تراشه گرافیکی خود برای آیفون است.

به گفته‌ی سخن‌گوی شرکت بریتانیایی طراح تراشه‌ی ایمَجینِیشن (Imagination Technologies) که پردازنده‌ گرافیکیPowerVR را برای استفاده در آیفون و آیپد فراهم می‌کند، در کمتر از دوسال آینده اپل دیگر نیازی به گواهی این شرکت نخواهد داشت.
ایمجینیشن در بیانیه‌ای رسمی اظهار کرده که طبق اعلام اپل، این شرکت برای کنترل بیشتر محصولات خود در حال کار روی طراحی پردازنده‌ی گرافیکی جداگانه و مستقل است و در آینده، وابستگی خود را به شرکت ایمجینیشن کاهش خواهد داد.ظاهرا دریافت امتیاز پردازنده‌های گرافیکی این شرکت برای استفاده در گوشی اپل و آیپد در عرض ۱۵ تا ۲۴ ماه آینده متوقف خواهد شد. اگر اظهارات شرکت ایمجینیشن درست باشد، می‌توان امیدوار بود که به‌زودی در آیفون‌های آینده، شاهد تراشه‌ی سری A که پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی آن به طور کامل به دست اپل طراحی شده است، باشیم.
می‌توانید بخشی از بیانیه‌ی یادشده را مطالعه کنید:شرکت اپل هیچ مدرکی برای اثبات بیانات خود، مبنی‌ بر عدم نیاز به فناوری ایمجینیشن بدون تخلف در امتیاز ایمجینیشن، مالکیت معنوی و اطلاعات محرمانه‌ی ما ارائه نکرده است. این مدرک به وسیله‌ی ایمجینیشن درخواست شده اما اپل از فراهم کردن آن سر باز زده است.علاوه‌ بر این، ایمجینیشن معتقد است که طراحی معماری کاملا جدید پردازنده‌ی گرافیکی بدون نقض حقوق مالکیت معنوی آن‌ها بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود؛ بر همین اساس، ایمجینیشن اظهارات اپل را قبول ندارد.

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.