بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در تاریخ 9 الی 12 تیر ماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

دبیر الکامپ ۱۴۰۳، با اشاره به بخش های مختلف این نمایشگاه گفت : علاوه بر بخش های متنوعی که سالهای گذشته در الکامپ حضور داشتند، امسال با دو بخش جدید الکام کامرس و الکام اینشورنس، تلاش مضاعفی برای افزایش محتوای نمایشگاه بیست و هفتم صورت گرفته است«رضا حیدری» در نشست خبری نمایشگاه الکامپ که در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار شد افزود: حدود۵۰۰شرکت خصوصی و استارتاپی در الکامپ بیست و هفتم حضور دارند و از کشورهایی مانند فرانسه، روسیه، آلمان، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی نیز نمایندگانی محصولات این کشورها را به نمایش می گذارند.

وی با معرفی بخش‌های مختلف نمایشگاه امسال گفت: علاوه بر حضور شرکت های مهم و اصلی بازار ای سی تی در پانزده سالن نمایشگاه، در بخش های جانبی و مهم الکامپ مانند «الکام‌استارز»، «الکام‌پیچ»، «تینواستارز»، «توان‌تک»، «الکام‌تاکز» فعالیت های متنوعی ارائه خواهد شد.

رضا حیدری-دبیر الکامپ

رضا حیدری-دبیر الکامپ

حیدری در پاسخ به سئوالی درباره فضای انتخاباتی کشور و تاثیر آن بر نمایشگاه الکامپ توضیح داد: برنامه نمایشگاههای کشور از یکسال قبل اعلام می شود و همه فعالان حوزه تلاش می کنند در این نمایشگاه که بزرگترین رویداد نمایشگاهی ای سی تی کشور است حضور داشته باشند، بر این اساس تلاش شد به بهترین شکل نمایشگاه ساماندهی شود و امیدواریم با کمک اهالی رسانه نمایشگاه پرشوری برگزار شود.

در این زمینه کاوه ثروتی مدیر اجرای الکامپ نیز گفت: اگر قرار بود الکامپ را به‌خاطر انتخابات به تعویق بیندازیم، تا سال بعد به تأخیر می‌افتاد. باید بین برگزارنشدن نمایشگاه در سال ۱۴۰۳ و برگزاری آن در این تاریخ دست به انتخاب می‌زدیم.

وی تاکید کرد: نمایشگاه الکامپ از بزرگترین نمایشگاههای تخصصی کشور است که تمام سایت نمایشگاهی به آن اختصاص پیدا می کند.

بازگشت الکام‌استارز پس از ۴ سال
«آرش برهمند»، مدیر الکام‌استارز، با یادآوری بازگشت این بخش به الکامپ پس از یک وقفه چهارساله، گفت کانترهای استارتاپی هم امسال به الکامپ برگشته‌اند. الکام‌استارز امسال با ح

دود صد تیم همکاری می‌کند.برهمند تصریح کرد: الکام‌استارز در وهله اول یک رویداد انگیزشی و آموزشی است وتلاش دارد به شرکت های نوپا برای حضور در عرصه بازار کمک کند.

نقش محوری زنان و غیرتهرانی‌ها در الکام‌پیچ

«مهدی نیازی»، مدیر بخش «الکام‌پیچ» این نمایشگاه، از قرار گرفتن فضایی مشابه فضای ارائه به سرمایه‌گذاران در این بخش خبر داد. او افزود: «سؤالات و معیارهایی برای پذیرش این ایده‌ها در نظر گرفته شده است. امسال دو محور اصلی در الکام‌پیچ داریم. یکی فعالیت خارج از مرکز است که برای استارتاپ‌ها و تیم‌های خارج از تهران این ظرفیت ویژه را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند حضور پررنگ‌تری داشته باشند. محور دیگر، حضور بانوان روی استیج است.»ثبت‌نام الکام‌پیچ تا دوم تیر ادامه دارد و حدود ۷۰ تیم که شامل تیم‌های تینواستارز هم می‌شود، به روی استیج خواهند رفت.به گفته نیازی، عمده فعالیت مدیریت الکام‌پیچ خارج از تهران انجام می‌شود و علاوه‌برآن، تیم‌های بیشتری نسبت به دوره‌های قبل از استان‌های دیگر دعوت شده‌اند. در زمان برگزاری این رویداد، داوران به ارزیابی تیم‌های استارتاپی می‌پردازند. استارتاپ‌های برتر نیز هدایایی دریافت می‌کنند.

فضای الکامپ برای حضور معلولان متناسب‌سازی می‌شود

«آنت میناسیان»، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری «رعد»، درباره ایده بخش «توان‌تک» توضیح داد: «ایده توان‌تک پرداختن به این موضوع است که تکنولوژی و دنیای فناوری چه تأثیری بر زندگی معلولان دارد.»او از کسب‌وکارهایی که به دسترسی‌پذیرکردن خدماتشان پرداخته‌اند و کسب‌وکارهایی که چنین قابلیت‌هایی ندارند، خواست برای دریافت مشاوره و ایده به غرفه توان‌تک سر بزنند.او با اشاره به آمار جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصدی جمعیت معلولان، ابراز امیدواری کرد که فضای فیزیکی الکامپ برای حضور معلولان متناسب‌سازی شود.

تینواستارز آنلاین هم برگزار می‌شود

«مشکات اسدی»، مدیر بخش تینواستارز الکامپ، با اشاره به حضور تینواستارز در الکامپ از سال ۱۳۹۸، گفت: «تینواستارز از روز اول با مسئولیت اجتماعی افراد شکل گرفته و رشد کرده است. در تینواستارز ۱۴۰۳ هم منتورها و داورها در راستای مسئولیت اجتماعی‌شان فعالیت می‌کنند.»او درباره فرآیند پذیرش تیم‌ها در این رویداد گفت: «ایده‌های دانش‌آموزی به محض ثبت‌نام نمی‌توانند در غرفه‌ها حاضر شوند و باید یک فرآیند منتورینگ حداقل یک‌ماهه را بگذرانند و درحال‌حاضر ۲۰ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند که از پنجم تیر فرآیند منتورینگ فشرده آن‌ها برگزار می‌شود. حدود ۳۵ منتور و داور در این فرآیند درگیر همراهی با این تیم‌ها هستند.»به گفته اسدی، تینواستارز امسال به‌صورت آنلاین نیز برگزار می‌شود.

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *