استارت‌آپ‌های برترهفته بلاک‌چین نیویورک

blockchain

در تاریخ ۱۱ تا ۱۷ می ، نخستین هفتهٔ بلاک‌چین نیویورک با هزاران کارآفرین در بزرگ‌ترین کنفرانس پول‌های رمزنگاری‌شدهٔ نیویورک برگزار شد. در این مطلب بهترین و خلاقانه ترین استارت‌آپ‌هایی را که در این مراسم حضور داشتند معرفی میکنیم.

Decenturion

براساس نظر کارشناسان یکی از خلاقانه‌ترین استارت‌آپ هایی که در‌ رویداد Consensus حضور داشت استارت آپ Decenturion بود. هدف این استارت آپ فراهم آوردن جامعه ای مستقل و غیرمتمرکز برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و آنهایی که کسب‌وکار خود را مبتنی بر بلاک‌چین پایه ریزی کرده اند، می باشد. این استارت آپ توکن‌های پایهٔ اتریوم و پاسپورت‌های فیزیکی واقعی برای  کاربران فراهم می کند تا بتوانند در پیشامد های مختلف سراسر دنیا شرکت کنند. اولین ایالت غیرمتمرکز جهان که اقتصاد آن توسط ابزارهای دموکراسی مستقیم حمایت می‌شود. شهروندان آن، مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کنند و همهٔ دارایی‌ها به‌رایگان میان همهٔ ساکنین توزیع می‌شوند. Decenturion در واقع همان چیزی ست که متخصصان بلاک‌چین، قدرت مردم می‌نامند

Dominode

Dominode یکی از کامل ترین استارتاپ‌های بلاک‌چین دنیا است به که صنایعی مانند بهداشت و درمان و حمل‌ونقل خدمات مدیریت هویت عرضه میکند . اپلیکیشن Dominode (مبتنی بر یک بلوک مجاز اتریوم) یک گذرنامهٔ دیجیتال به کاربران خود ارایه می دهد. مردم به کمک این گذرنامه قادر خواهند بود هویت دیجیتال خود را با امنیت، روی چندین دستگاه به اشتراک گذاری کنند.

همچنین این شرکت با همکاری یکی از ارائه‌دهندگان بین‌المللی کلان داده، بر موضوعاتی مانند ثبت مجوز پزشکان و تغییر آدرس آن‌ها در دایرکتوری‌های پزشکی نیز کار می‌کند.

Propy

Propy یک استارتاپ مبتنی بر بلاک‌چین است که که بر اساس شبکهٔ اتریوم ساخته‌شده و با بهره گیری از قراردادهای هوشمند، در زمینه ی معاملات املاک فعالیت می کند. ،این استارت آپ یک بازار گاه جهانی املاک را با ثبت غیرمتمرکز فهرست اموال ایجاد کرده  و برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا از بین شهرهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکایی ، شهرموردنظر خود را برای خرید انتخاب کنند. سهولت در پرداخت‌های فرامرزی مهم‌ترین ویژگی Propy است .

Propy یک ابزار جدید معاملاتی برای خودکارسازی تمام اسناد کاغذی ارائه کرده است و اکنون دو برنامهٔ به صورت آزمایشی مقیاس جهانی این استارتاپ را نشان می‌دهد.

CryptoCarz

کریپتوکارز، یک مسابقهٔ چندنفره واقعیت مجازی است که ساختاری شبیه بازی CryptoKitty دارد

و در آن هر اتومبیل رالی را به دارایی‌هایی روی بلاک‌چین اتریوم وصل می‌کند.

تنها دموی مفهومی  کریپتو کارز و در حال حاضر آن در نمایشگاه‌های واقعیت مجازی عرضه می‌شود که توسط استارتاپ نرم‌افزاری بلاک‌چین استودیو توسعه داده‌شده است. ازآنجاکه این بازی واقعیت مجازی بر اساس ابزارهای یکپارچهٔ Unreal ساخته‌شده است، در انواع پلتفرم‌ها و با هدست‌های واقعیت مجازی کارایی دارد.

کریپتوکارز نخستین مجموعه  فروش خود را ماه آینده با ۲۰ مدل اتومبیل و ۶۵۰ توکن برای هر یک از آن‌ها راه‌اندازی می‌کند. کاربران از این توکن ها برای خرید خودروهای مسابقه استفاده میکنند وآن ها را در کیف پول اتریوم شخصی نگه‌داری می‌کنند. کاربران همچنین میتوانند  اتومبیل‌های خود را اصلاح کنند و در کنار لذت بردن از مسابقات  از برنامه‌های جانبی بازار دیجیتال eSports هم بره مند شوند.

در کریپتوکارز درست مثل بازی Fast & Furious اگر شکست بخورید ، ماشینتان راهم از دست می‌دهید.

Gem

Gem یک پلتفرم رمزنگاری‌شدهٔ یکپارچه برای مدیریت پورتفلیوی ارزهای رمزنگاری‌شده است. Gem در واقع ۲۳ صرافی را کنار یکدیگر قرار داده و به کاربران این امکان را میدهد تا مدیریت همهٔ دارایی‌های دیجیتال خود را نظیر Coinbase و Kraken  را به راحتی بررسی کنند و سکه‌های جدید را کشف و مراحل مالیاتی دیجیتال خود را به انجام برسانند. این استارت آپ از معاملات پشتیبانی می‌کند و قصد دارد  در اینده کیف پول آزاد خود را ارائه کند.gem تا پایان  این ماه نسخهٔ بتای خود را در دسترس قرار می دهد و قرار است تابستان امسال عرضهٔ عمومی آن آغاز شود.

BlockGrain

این استارت‌آپ‌ استرالیایی یک بلاک‌چین زنجیرهٔ عرضهٔ حبوبات است. بلاک گرین ارتباط بین تولیدکنندگان، واسطه‌ها، خریداران و متصدیان تدارکات ذخیره‌سازی حبوبات را برقرار میکند و امکان بستن قرار داد با یکدیگر و پیگیری تحویل محصولات را برای کاربرانش فراهم می کند. بلاک گرین همچنین خدماتی نیز برای کشاورزان ارائه می‌کند.

Cinematix.io

سینماتیکس یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که برای فیلمسازان زمینه ای فراهم می کند تا سرمایهٔ موردنیاز ساخت فیلم خود را با برگزاری آیکوی (iCO) شخصی، را جمع‌آوری کنند.توکن  سینماتیکس، CINX نامگذاری شده که از آن برای برگزاری کمپین‌های کراودفاندینگ دیجیتال استفاده می‌کند. این استارت‌آپ می‌خواهد آیکو خود را نیزدر تابستان امسال به مرحله ی اجرا برساند.

.

SALT Lending

سلت لندینگ، یک پلتفرم وام‌دهی مبتنی بر بلاک‌چین است. این پلتفرم دارایی‌های دیجیتال کاربران نگه داری میکند و پس از تحلیل و بررسی سوابق کاربر، وام‌هایی برحسب پول سنتی عرضه میکند. یعنی کاربرانی که از  سلت لندینگ استفاده می کنند، مجبور به فروش دارایی‌های دیجیتال و رمزنگاری‌شدهٔ خود نیستند.و این پلتفرم تنها دارایی‌های رمزنگاری‌شده را به‌عنوان پشتوانه ی وام دریافت میکند و با زیرنظر داشتن فعالیت کاربران از بازپرداخت وام اطمینان حاصل می کند.

BlockMedX

BlockMedX یک پلت فرم آنالیز الگوی تجویز دارو است . BlockMedX  بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته‌شده و هدف اصلی آن مبارزه سوءاستفاده از داروهای تجویزی است. این استارتاپ نسبت به سایر شرکت‌های دارویی مبتنی بر بلاک‌چین، روشی بسیار هدفمند دارد و بر نسخه‌های دارویی الکترونیکی تمرکز کرده است. این پلتفرم  با استفاده از یک برنامهٔ احراز هویت، این امکان را برای دکترها و داروسازان فراهم می کند که با امنیت بیشتری نسخه‌ کنند. این شرکت همچنین قصد دارد بر اساس قانون انتقال و پاسخ‌گویی الکترونیک بیمه سلامت (HIPAA) حرکت کند. BlockMedX ٔ توکن‌های خود را از تابستان امسال عرضه خواهد کرد.

Enosi

Enosi یک پلتفرم انجمن انرژی اوپن سورس است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از طریق یک پورتال مبتنی بر بلاک‌چین منابع انرژی خود و میزان و هزینهٔ استفاده از الکتریسیته را به طور هوشمند مدیریت کنند. این بلاک ، آیکو (ICO) خود را با توکن‌های JOULS راه‌اندازی کرده است تا تأمین سرمایهٔ موردنیاز خود را تامین کند. کاربران از طریق این  توکن‌ها می‌توانند از  پلتفرم استفاده کنند و پورتال خود را بدون واسطه‌های مدیریت کنند.

Vevue

Vevue یک شبکهٔ نقطه‌به‌نقطهٔ ویدیویی است که روی بلاک‌چین Qtum ایجادشده. کاربران در این شبکه میتوانند با آپلود کردن ویدیوها و تهیهٔ محتوای خاص چندرسانه‌ای با توجه به درخواستی که از آن‌ها می‌شودتوکن کسب کنند. این بلاک چین در ماه ژانویه اولین آیکو خود را ارایه کرد. Vevue  تابستان امسال برای نخستین بار فیلم‌های مبتنی بر بلاک‌چین را منتشر می‌کند.

Interbit

Interbit شبکهٔ بلاک‌چین خصوصی خود را ارایه کرده است. با اینکه فقط چند هفته از آغاز فعالیت بلاک‌چین اینتربیت که در مالکیت BTL Group است گذشه،  معماری چند زنجیره‌ای گیرای به کاربران کمک می کند تا داده‌ها را از زنجیره‌های مختلف جدا کرده تمایز دهند. Vevue همچنین پتنت اشتراک‌گذاری فضای بین زنجیره‌ها را به ثبت رسانده است. این برنامه در بخش فرانت‌اند به زبان جاوا اسکریپت خالص کد نویسی شده و در بخش بک‌اند به زبان Node.js . یعنی در واقع با جرا شدن کد در یک مرورگر، میتواند آن را به یک گره بلاک‌چین تبدیل کند. اینتربیت با استفاده از شتاب‌دهندهٔ ویژه ی خود (Starting block)، توسعه‌دهنده‌ها را تشویق می‌کند برنامه‌های غیرمتمرکز بیشتری برای زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر آن بنویسند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت