آیا پیکسل های بعدی گوگل دارای دوربین زیر نمایشگرند؟

آیا پیکسل های بعدی گوگل دارای دوربین زیر نمایشگرند؟

یکی از مشکلات طراحی گوشی‌های هوشمند پس از حذف حاشیه‌های نمایشگر، جای دادن دوربین سلفی است. برخی از بریدگی‌های متفاوت مثل آیفون استفاده می‌کنند، برخی به حفره سلفی روی آورده و بعضی هم از دوربین پاپ‌آپ بهره گرفتند. اما بهترین روش قطعاً دوربین زیر نمایشگر خواهد بود؛ قابلیتی که هنوز فناوری آن تکمیل نشده است. به‌تازگی گوگل یک پتنت دوربین زیر نمایشگر ثبت کرده که احتمالاً مربوط به گوشی‌های پیکسل آینده است.

گفتنی است پیش از این ZTE یک گوشی با دوربین زیر نمایشگر به بازار عرضه کرده اما این دوربین کیفیت بالایی نداشت. این شرکت چینی همچنین نسل دوم دوربین زیر نمایشگر خود را نیز در کنگره موبایل شانگهای به نمایش گذاشت. راهکار گوگل اما طبق پتنت منتشر شده متفاوت خواهد بود.گوگل این پتنت را شهریورماه سال گذشته در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت کرده است. این پتنت «نمایشگر تمام‌صفحه با دوربین زیر نمایشگر» نام دارد و به‌تازگی منتشر شده است.

ظاهراً گوگل در این گوشی از یک نمایشگر OLED استفاده می‌کند که یک بریدگی یا حفره در بالای خود دارد. کمی پایین‌تر و زیر نمایشگر اصلی یک منشور یا آینه قرار دارد. در یک طرف این منشور یک صفحه‌نمایش دوم کوچک با همان تراکم پیکسلی نمایشگر اصلی و در سوی دیگر لنز و سنسور دوربین قرار دارد.

در حالت عادی این منشور محتوای نمایشگر دوم را به بالای صفحه و حفره مذکور بازتاب می‌کند. به این ترتیب کاربر تصور می‌کند هیچ حفره‌ای در کار نیست و نمایشگر یکپارچه است. اما وقتی بخواهید از دوربین سلفی استفاده کنید این منشور چرخیده و نور و تصویر را از حفره سلفی به لنز و سنسور زیر نمایشگر می‌تاباند.

جالب است بدانید نمایشگر دوم درون گوشی همچنین در کنار خود سنسورهای ضروری مثل سنسور مجاورت، تشخیص نور و شاید تشخیص چهره فروسرخ را نیز به همراه دارد.گوگل در پیکسل 5 به‌جای قابلیت تشخیص چهره از حسگر اثر انگشت استفاده کرد. گفته می‌شود در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل حسگر را به درون نمایشگر بیاورد. با این‌حال حفره دوربین سلفی کماکان پابرجاست.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.