کاشت چیپ در دست برای Login کردن به دستگاه!

کاشت چیپ در دست برای Login کردن به دستگاه!

حدود دو سال پیش بود که یک هکر با کاشت (Implant) یک چیپ NFC کوچک در بین انگشتان شست و اشاره‌اش از سد تنظیمات امنیتی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید عبور کرد و اولین بار توجه کارشناسان را در خصوص ریسک فناوری‌های موسوم به Biohacking به خود جلب کرد.

مدتی کوتاه پس از آن نیز هکری دیگر یک چیپ NFC حاوی کلید خصوصی کیف بیت‌کوین خود را در دستش جاسازی کرد تا خریدهای روزمره و انتقال پول از یک حساب به حساب دیگر را تنها با تکان دادن دستش انجام دهد.

Biohacking در حقیقت ترکیب زیست‌شناسی و نفوذ به منظور بهره‌جویی از مواد ژنتیکی برای رسیدن به اهدافی خاص است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، اکنون شرکتی پیدا شده که قصد دارد از Biohacking در سیستم‌های امنیتی خود استفاده کند.

شرکت Three Square Market، معروف به 32M اعلام کرده که با مشارکت شرکت سوئدی BioHax از حدود یک هفته دیگر این فناوری را به کارکنان علاقمند خود به صورت اختیاری ارائه خواهد داد.

مشابه دو نمونه قبلی چیپ‌های NFC در زیر پوست و در بین انگشتان اشاره و شست کاشت خواهند شد.

بر اساس توضیحات این شرکت، چیپ‌های کاشته شده کارکنان این شرکت را قادر خواهند کرد تا به کامپیوترشان Login کنند، از دستگاه فروش خودکار دفتر کار این شرکت نوشیدنی و غذا بخرند، درب‌ها را باز کنند، از دستگاه کپی استفاده کنند و برخی موارد دیگر را از طریق ارتباطات RFID و بدون نیاز به هر گونه ابزار اضافی انجام دهند.

جالب است تا کنون از 85 کارمند این شرکت که خدمات موسوم به Micromarket را به شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌دهد 50 نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند!

حالا باید منتظر ماند و دید که این اقدام 32M می‌تواند شرکت‌های دیگر را نیز تشویق به بهره‌گیری از فناوری Biohacking کند یا نه.

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.