پردازنده نسل هفتم core i7 توانسته است به فرکانس 7.5 دست یابد

پردازنده نسل هفتم core i7 توانسته است به فرکانس 7.5 دست یابد

اورکلاکرها توانستند با سیستم خنک کننده ی هلیوم مایع ، موفق به دستیابی اورکلا پردازنده ی Kaby Lake-X Core i7 – 7740k تا ۷.۵ گیگاهرتز شوند .

امسال گیگابایت مراسمی را در لابراتور خصوصی Gigabyte OC Lab برگزار کرد . در این مراسم اختصاصی سه تن از اورکلاکرها به نام Youngpro , Dinose22 و SinperOZ و دوتن از اورکلاکرهای گیگابایت به نام HiCookie و Sofos حضور داشتند . در مراسم از اورکلاکرها خواستند با استفاده از مادربردهای X299 Aorus گیگابایت ، کارت های گرافیک Aorus وحافظه های G.Skill به رکوردشکنی بپردازنند . درجه حرارت تراشه ها تا ۲۵۰ درجه ی سلسیون زیرصفر را با هلیوم مایع ، پایین آوردند به این وسیله توانستند فرکانس کاری پردازنده Kaby Lake- Core i7-7740k تا ۷.۵ گیگاهرتز بالا ببرد در آخر این گروه توانستند رکورد جهانی بنچمارک ها ، 3DMark03 , 3DMark06 وAquamark را درهم بشکننند . برای رسیدن به این امر از حافظه های رم G.Skill Trident-Z از نوع DDR4 بافرکانس ۳۶۰۰ مگاهرتز ، حافطه های رم ۱۶ گیگابایتی Corsair Vengeance LPX از نوع DIMM بافرکانس ۴۳۳۳ مگاهرتز بهره بردند .
اینتل توانست با پردازنده های جدید سری kaby Lake -X کنار سیستم خنک کننده ی نیتروژن و هلیوم مایع ، در زمینه اورکلاک عملکرد خوبی را نشان دهد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری درمورد سقف اورکلاک این پردازنده باسیستم خنک کننده مبتنی برهوا یا آب دردسترس نیست . اما تراشه ذکر شده به زودی روانه بازار می شود.

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.