وزیر ارتباطات در افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ

U

 مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ دقایقی پیش با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات آغاز شد. آذری جهرمی در این مراسم اعلام کرد ارتقای ۲۰ رتبه ای ایران در شاخص دولت الکترونیک، شاهدی بر تحول دیجیتال در کشور است. قرار است رونمایی از لایحه صیانت از داده های شخصی امروز صورت گیرد که از پارامترهای مهم حقوق شهروندی و تسهیلگر توسعه امور کسب و کارهای نوپا می‌باشد. در حال حاضر اقتصاد دنیا به سمت بهره وری حرکت کرده است که از بهترین ابزار برای آن به فناوری ارتباطات و اطلاعات باید اشاره کرد. در برابر چالشهای موجود، ما از ظرفیت علمی و جوانان بهره مند هستیم که برآیند این دو باعث پیشرفت است.

او ادامه داد: به کسانی که سعی در منزوی کردن جوانان ایرانی دارند، اعلام می کنم، جوانان ایرانی پشت هیچ دری نمانده و نخواهند ماند بلکه با استعدادهای خود، در فضای رقابتی به تحول دست خواهند یافت.

در ادامه وزیر ارتباطات به موضوع هوشمندسازی اشاره کرد و آن را تکنولوژی‌ای دانست که در نهایت  به خود بشر کمک خواهد کرد. آذری جهرمی در این باره گفت: ما در کشور چالش های متفاوتی داریم، تجربه تلخی در بروکراسی و نظام اقتصادی کشور داریم امسال اما جوان هایی را داریم که می توانند در کشور به اهداف خود برسند و همچنین ظرفیت های دانشگاهی داریم که می توانند در این راه به ما کمک کنند.

آذری جهرمی اضافه کرد: ما دو مسئله چالش ها و فرصت ها را داریم و تقابل این دو باهم می تواند باعث پیشرفت کشور شود. نسبت به چهار سال گذشته می توانیم اثرات اقتصاد دیجیتال را در کشور حس کنیم. حاکمیت کشور وظیفه اش هموار کردن مسیر است، اگر حاکمیت این کار را به خوبی انجام داد آن وقت کشور پیشرفت می کند. امکانات بخش خصوصی و جوانان می تواند کشور را بسازد.

آذری جهرمی در مورد ارزهای دیجیتال افزود: دولت برای اقتصاد دیجیتال در سال های اخیر کارهایی از جمله؛ جا انداختن فعالیت های کسب و کارهای اینترنتی در مردم، تهیه سند تحول اقتصاد دیجیتال و همچنین امضا سند تحول دیجیتال در بخش کشاورزی را انجام داده است.

در ادامه آذری جهرمی مشکلات سر راه استارت آپ ها را نظام بیمه ای و نظام مالیاتی دانست که البته اظهار میدواری نمود که این مشکلات رفع خواهند شد. وزیر ارتباطات در مورد تاثیر فیلترینگ بی‌مورد در کسب و کار های اینترنتی گفت: موضوع فیلترینگ بی مورد، شکایت عاملان کسب و کار های نوین را به دنبال داشته و البته تحریم های مربوط به خارج از مرزها کشور، راه های پیشرفت را در کشور سد کرده است.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: سال گذشته بالاترین نرخ رشد در فناوری را در منطقه داشتیم و همچنین ۲۰ پله در زیرساخت های ارتباطی کشور رشد کردیم ، در ۹ماه اخیر دسترسی به اینترنت در شهر ها از ۵۰ به ۱۰۰ درصد و در روستا ها سرعت افزایش یافته است، اما در بحث اینترنت های خانگی ما با نبود سرمایه مواجه هستیم که انشالله افزایش خواهیم داد. ۱۰۰ هزار شغل در غالب ۲۰ هزار کسب و کار ایجاد خواهد شد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت