علی‌بابا پردازنده‌های هوشمند تولید می‌کند

هوش مصنوعی چینی

شرکت چینی علی‌ بابا قصد دارد نخستین تراشه پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی خود را تا سال آینده میلادی به بازار روانه کند تا به توسعه خدمات ابری و اینترنت اشیاء بپردازد.

شرکت علی‌ بابا که نمونه چینی شرکت آمریکایی آمازون است و به‌منظور رقابت و به چالش کشاندن آن وارد این عرصه شد، توانسته است سهم قابل توجهی از خرید و فروش‌های آنلاین و الکترونیکی جهان را به خود اختصاص دهد.

علی بابا (Alibaba) در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط جک ما، تاسیس شد تا به فروش آنلاین محصولات گوناگون و خرده فروشی الکترونیک در سراسر جهان بپردازد و سلطه رقیب آمریکایی خود یعنی آمازون را به چالش بکشاند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

حالا به نظر می‌رسد که این شرکت به‌منظور توسعه فعالیت و محصولات در حوزه هوش مصنوعی، خدمات ابری و اینترنت اشیاء تصمیم گرفته است که وارد تولید تراشه پردازنده‌های اختصاصی شود تا توسط شرکت‌های تولیدکننده مرتبط مورد استفاده قرار بگیرد.

به‌نظر می‌رسد که تراشه‌های پردازنده اختصاصی علی‌ بابا در نیمه دوم سال آینده ۲۰۱۹ میلادی رونمایی و روانه بازارهای جهانی شود. این تراشه‌ها که احتمالا AliNPU نام خواهند داشت، از قابلیت‌های متعددی از جمله امکان استفاده در خودروهای خودران، شهرهای هوشمند و وسائل حمل و نقل هوشمند پشتیبانی خواهند کرد.

جف ژانگ – مدیر بخش تکنولوژی شرکت چینی علی‌ بابا – در این باره خاطرنشان کرده است: ما باور داریم که پیشرفت‌های روزافزون ما در بخش تراشه‌های پردازنده، فعالیت‌های علی بابا در بخش هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوین را گسترش خواهد بخشید که این امر درنهایت به ارتقای جایگاه ما در میان رقبای جهانی خواهد انجامید.

مجتمع کامپیوتر پایتخت