شیائومی 12 اولترا یک دوربین فوق العاده دارد

شیائومی 12 اولترا یک دوربین فوق العاده دارد

چند روز قبل کمپانی شیائومی از اسمارت‌فون‌های شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X به‌طور رسمی در بازار چین رونمایی کرد. با این‌حال برخلاف انتشار اطلاعات متعدد پیرامون شیائومی 12 اولترا، برند چینی از این هندست رونمایی نکرد. اکنون یک خبرچین مشهور چینی با شناسه Digital Chat Station زمان عرضه این اسمارت‌فون را مورد تائید قرار داده و ادعا کرده که گجت مذکور احتمالا پس از جشنواره بهاری چین عرضه خواهد شد.

بر اساس اعلام این خبرچین، شیائومی 12 اولترا پس از جشنواره بهاری چین که از روز 1 فوریه (12 بهمن ماه) آغاز می‌شود؛ معرفی خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود که این هندست در اواسط یا اواخر ماه فوریه عرضه شود. شیائومی 12 اولترا همانند سایر مدل‌های اخیرا عرضه شده سری شیائومی 12 ابتدا در بازار چین ارائه شده و در آینده احتمالا به بازارهای جهانی راه خواهد یافت.

فرد خبرچین خاطرنشان می‌کند که دستگاه شیائومی 12 با اسم رمز L1 مجهز به دوربین با ویژگی‌های شاخص خواهد بود. لنز سوپر تله‌فوتو پریسکوپی یکی از این مشخصه‌ها محسوب می‌شود. بعلاوه اطلاعات پیش‌تر لو رفته نشان می‌دهند که این اسمارت‌فون احتمالا از سنسورهای دوربین با برند لایکا استفاده خواهد کرد. لایکا اخیرا به همکاری خود با شرکت هواوی پایان داده است و این پدیده احتمالا موجب شکل‌گیری یک همکاری جدید با کمپانی شیائومی خواهد شد.

پیش از این اعلام شد که شیائومی 12 اولترا مجهز به سیستم دوربین چهارگانه در پنل پشتی خواهد بود. این سیستم شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL GN5 ساخت شرکت سامسونگ، لنز 48 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 2 برابری، یک لنز 48 مگاپیکسلی دیگر با زوم 5 برابری و نهایتا یک سنسور 48 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری تشکیل خواهد شد. اخیرا تصویر انحصاری از کیس این هندست منتشر شد و طراحی احتمالی ماژول دوربین آن‌را به معرض نمایش گذاشت.

شیائومی 12 اولترا بر خلاف مدل نسل قبلی خود مجهز به ماژول دوربین دایروی‌شکل در قسمت پشتی بوده و حذف نمایشگر ثانویه مهم‌ترین تفاوت عمده میان هندست جدید و مدل نسل قبلی آن به‌شمار می‌رود. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی می 11 اولترا با نمایشگر ثانویه و ماژول دوربین پشتی مستطیلی‌شکل روانه بازار شد.

صرفنظر از مقوله دوربین انتظار می‌رود که شیائومی 12 اولترا به‌همراه نمایشگری با اندازه 6.5 تا 6.6 اینچ و رزولوشن 2K روانه بازار شود. این نمایشگر به نمونه مورد استفاده در هندست اخیرا عرضه شده شیائومی 12 پرو شباهت خواهد داشت. توان پردازشی شیائومی 12 اولترا توسط تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام تامین شده و این هندست احتمالا مجهز به اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک خواهد بود. این هندست احتمالا همانند شیائومی 12 پرو از فناوری شارژ فوق‌العاده سریع 120 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.