سامسونگ در حال توسعه بلندگوی هوشمند

سامسونگ در حال توسعه بلندگوی هوشمند

طبق گزارشی که وال استریت ژورنال داده است سامسونگ در حال توسعه ی یک بلندگوی هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی بیکسبی است .

از جمله‌ی رقبای سامسونگ در این زمینه اپل، گوگل، آمازون و همچنین مایکروسافت می باشند.

اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک،  نشان از این دارند که زمان عرضه‌ی این بلندگو هنوز مشخص نیست؛ همچنین با وجود اینکه پروژه هنوز به مراحل پایانی نرسیده ولی بنا بر اطلاعات ارائه‌شده از سوی منابع نزدیک، نام رمز پروژه وگا (Vega) است و نزدیک به یک سال پیش کار روی آن آغاز شده است.

کارشناسان حوزه‌ی فناوری مزیت بلندگوهای هوشمند برای کمپانی‌ها را اطلاعاتی می‌دانند که از این طریق به دست می‌آید. ضمنا باید به هدف نهایی که همان تقویت هوش مصنوعی پشت پرده‌ی دستیارهای صوتی است اشاره کرد .بر اساس آخرین آمارهای ارائه‌شده توسط eMarketer، بلندگوی اکوی آمازون نزدیک به ۷۰ درصد از بازار بلندگوهای هوشمند در آمریکا را به خود اختصاص داده است؛ حال آنکه رتبه‌ی بعدی با در اختیار داشتن ۲۴ درصد از بازار به گوگلهوم تعلق دارد.

بنا بر اطلاعات eMarketer، تعداد کاربران آمریکایی بلندگوهای هوشمند در سال جاری میلادی به بیش از ۳۶ میلیون نفر خواهد رسید.بنا بر گفته‌های منابع نزدیک، وگا اولین تلاش سامسونگ در این زمینه نیست بلکه سامسونگ در جریان کنگره‌ی موبایل بارسلون در سال ۲۰۱۵ در نظر داشت، از بلندگوی هوشمندی با اسم رمز هایو (Hive) رونمایی کند که به خاطر مشکلات نرم‌افزاری از قبیل ناتوانی در شناسایی دستورات صوتی، سامسونگ به طور کامل این پروژه را کنارگذاشت .

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.