دل اولین مانیتور OLEDخود را عرضه کرد

دل اولین مانیتور OLEDخود را عرضه کرد

این مانیتور ۳۰ اینچی UP3017Q نام دارد و از وجود یک پنل OLED با رزولوشن 4K بهره می‌برد همچنین قیمت ۳۵۰۰ دلاری آن بیش تر از ویژگی های دیگر باعث جلب توجه این مانیتور شده است.

مانیتور دل اولین نمایشگر پی‌سی در جهان است که از وجود پنل OLED بهره می‌برد. لازم به یادآوری است که دل برای اولین بار این مانیتور را در نمایشگاه CES 2016 یعنی حدودا بیشتر از یک سال پیش رونمایی کرد و همچنین اعلام کرد که این مانیتور از مارس ۲۰۱۶ راهی بازار خواهد شد و اما امروز می بینیم که دل با تأخیری تقریبا یک‌ساله، مانیتور خود را راهی بازار کرده است.
به راحتی می توان گفت با وجود اینکه قیمت این محصول از از ۵۰۰۰ دلار اولیه به ۳۵۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است اما بازهم در شمار گران ترین ها قرار می گیرد .
دل از طیف رنگ‌های مختلفی در مانیتور جدید خود پشتیبانی می‌کند که شامل پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از sRGB، AdobeRGB، Rec.709 و پشتیبانی ۹۷.۵ درصدی از DCI-P3 در کنار پشتیبانی ۸۵.۵ درصدی از Rec.2020 است همچنین مانیتور ۳۰ اینچ UP3071Q با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ دارای زمان پاسخگویی ۰.۱ میلی‌ثانیه‌ای و رفرش ریت ۶۰ هرتزی است. این مانیتور با پشتیبانی از نمایش رنگ‌های ۱۰ بیتی، زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ دارد. ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که روشنایی تصویر این مانیتور تا ۳۰۰ نیت است.

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.