دردسرهای پی‌درپی برای شبکه تلویزیونی HBO

دردسرهای پی‌درپی برای شبکه تلویزیونی HBO

همانطور که پیش‌تر اعلام شد هفته گذشته گروهی از هکرها ادعا کردند که 1.5 ترابایت از اطلاعات سرورهای شبکه HBO را سرقت کرده‌اند و اسکریپت‌های چندین سریال از جمله قسمت چهارم از فصل هفتم سریال بازی تخت و تاج را به صورت آنلاین منتشر نمودند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، اکنون این هکرها که خود را Mr. Smith معرفی کرده‌اند ضمن انتشار فایل‌های جدید، در ازای منتشر نکردن اطلاعات بیشتر از این شبکه تلویزیونی چندین میلیون دلار اخاذی کرده‌اند.یکی از اطلاعات فاش شده جدید، فیلمنامه قسمت پنجم فصل هفتم سریال بازی تخت و تاج است که قرار است هفته آینده توسط HBO پخش شود. ضمن اینکه در بین اسناد درز شده ایمیل‌های یک ماهه یکی از معاونان ارشد و اسنادی همچون گزارش های ادعاهای قانونی بر ضد این شبکه و توافقنامه‌های استخدامی با مدیران رده بالا به چشم می‌خورند. HBO با تائید نشت داده‌ها از بررسی موضوع با همکاری پلیس و متخصصان امنیت سایبری خبر داده است.

هکر یا هکرهای پشت صحنه این حملات ادعا کرده‌اند که داده‌های بیشتری شامل قسمت‌های پخش نشده نمایش‌ها و فیلم‌های این شبکه را در اختیار دارند. Mr. Smith در ویدئویی با نوشته‌هایی سفید بر روی پس‌زمینه سیاه رنگ، رئیس این شبکه تلویزیونی را تهدید کرده‌ که در صورت عدم پرداخت باج ظرف سه روز آینده اطلاعات بیشتری را منتشر خواهد کرد. این افراد مبلغ باج را 6 ماه حقوق خود تعیین کرده‌اند که به گفته خودشان حداقل 6 میلیون دلار است.

در متن نمایش داده شده در این ویدئو ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری‌های چند میلیون دلاری این شبکه همچون ۱۲ میلیون دلار صرف شده برای انجام تحقیقات بازاریابی یا ۵ میلیون دلار هزینه اختصاص داده شده به آگهی‌های فصل هفتم سریال بازی تخت و تاج، از رئیس HBO خواسته شده که باج درخواستی نیز به منزله یک آگهی در نظر گرفته شود.ویدئوی مذکور در حالی به پایان می‌رسد که در آن شخصیت موسوم به شاه شب در سریال بازی تخت و تاج دو دستش را به سوی بالا گرفته و بر روی یک دستش کلمه Standing (ایستاده) و بر روی دست دیگر او کلمه Falling (افتاده) درج شده است.

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.