اپیزود اول: تلگرام چه خواهد شد؟

مروری بر اخبار هفته ای که گذشت٬ تلگرام چه خواهد شد؟ کی از همه پولدار تره؟ چی تو سر اپل میگذره و کلی خبر دیگه!!!

 در هفته ای که گذشت پر هیاهو ترین خبری که داشتیم در خصوص احتمال فیلترینگ تلگرام بود که در اخبار و رسانه ها بسیار زیاد در خصوصش بحث شد. برخی گفتند باید پیام رسان های داخلی جایگزین شود، رییس جمهور گفتند که باید فضای رقابتی ایجاد شود و فیلترینگی در کار نیست، مجددا برخی گفتند ارائه ارز دیجیتال تلگرام ممکن هست ضرر های بسیار زیادی را به مردم بزند و ارز از کشور خارج خواهد شد و بجای آن یک ارز مجازی که هیچ اعتباری به آن نیست دست مردم خواهد بود و اگر این ارز از بین برود کسی پاسخگو نخواهد بود. بین نمایندگان مجلس هم که اختلاف نظر افتاده و یک عده میگن فیلترینگ شایعه است و عده ای میگن فیلترینگ تصویب شده! تلگرام هم این وسط عرضه سری دوم ارز دیجیتالش رو انجام داد و ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد! خلاصه هنوز مشخص نیست مشکل اقتصادی هست یا چیز دیگه ای و اینکه فیلتر خواهد شد یا خیر! راستی تلگرام ایکس هم با کلی قابلیت جدید نسخه بعدیش رو معرفی کرده! از دستش ندید!
دوستمون مارک زاکربرگ هم که میشناسید! مدیر عامل فیس بوک! که براش پشت هم داره بد میاد! اول تحت اتهام قرار گرفت که اطلاعات پروفایل کاربرانش رو در اختیار شرکت کمبریج آنالیتیکا قرارداده و هنوز از عصبانیت کاربرانش کاسته نشده بود که مجددا تحت اتهام سرقت اطلاعات متن پیام های کوتاه و اطلاعات تماس های کاربرانش قرار کرفت و حسابی سود سهامش افت کرد و بعدش هم خودش اعتراف کرد که این اطلاعات رو در اختیار شرکت کمبریج آنالیتیکا قرار داده! حالا هم تحت فشار قرار گرفته که باید استعفا بده! جف بزوز مدیر آمازون آمریکا با ۱۱۲ میلیارد دلار هم به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شد. جالبه که بدونید بیل گیتس با ۹۰ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفت. خیلیه!
مدیر ارشد واحد ویندوزفون مایکروسافت، برندن واتسون، دلیل شکست ویندوزفون را همراهی نکردن اپراتورها و تولیدکنندگان بیان کرد. مثل اینکه اونجا هم مد شده! میندازن گردن یکی دیگه!

خب از همه گفتیم نوبتی هم باشه نوبت اپل دوست داشتنی هست! این اهالی کوپرتینو که حسابی از سیلیکون ولی خیر دیدن! جدیدا دارن میزنند تو کار سینما و سرگرمی و تصمیم گرفتند وارد هالیوود بشن! چه شود!
یک خبری هم در خصوص احتمال سقوط ماهواره چینی در روز ۱۳ به در در ایران داشتیم که همه فکر میکردن دروغ ۱۳ بوده ولی بالاخره در اقیانوس آرام سقوط کرد و خطرش از سر خیلی ها گذشت مخصوصا دولت چین که مجبور بود کلی خسارت بده به هر کشوری که از سقوط این ماهواره خسارت میدید! حالا خدا رو شکر ما دروغگو نشدیم!
هواوی هم از هدفون وایرلس جدیدش به اسم فری باد رو نمایی کرد! یکجورهایی همون ایر باد اپل بود فقط بی ریخت تر!
موزیلا هم یک نسخه جدید از مرورگر فایرفاکسش رو معرفی کرده که از واقعیت مجازی پشتیبانی میکنه و اعلام هم کرده که میخواد روی واقعیت مجازی بیشتر کار کنه!
راستی آتاری رو که یادتونه؟ دهه شصتی ها و پنجاهی ها باید خوب یادشون باشه! این شرکت دوست داشتنی داره یک کنسول بازی جدید میده تو بازار که تا حالا به اسم آتاری باکس معرفی میشد و لی تو هفته گذشته این شرکت با اعلام مشخصات این دستگاه بیان کرده که اسمش قراره بشه Atary VCS. انشاالله که ریور راید رو هم روش بذاره! یادش بخیر!

ایالت کالیفرنیا هم اجازه تست خودرو های خودران سطح پنج رو در معابر عمومی صادر کرد! این خودرو ها هیچ وسیله کنترلی ندارند و کاملا توسط کامپیوتر و هوش مصنوعی هدایت میشن. خدا به خیر کنه!
تو هفته ای هم که گذشت تلفن همراه ۴۵ ساله شد.
اخبار اقتصادی:
از ثروتمندترین مرد جهان و ۸۵۰ میلیون دلار تلگرام که بگذریم!
اتریم در حال بررسی هاردفورک برای مقابله با استخراج بوسیله دستکاهای ASIC ماینر هستش!
بر اساس تحقیقات شرکت Vectra، استخراج ارزهای رمزنگاری شده در خوابگاه های دانشجویی افزایش زیادی داشته! آره دیگه برق مفت و …!
پلتفرم معاملاتی آنلاین ژاپن Monex، در نظر دارد اکثریت سهام صرافی CoinCheck را خریداری کند. این همون صرافیه که در ژانویه مورد حمله هکرها قرار گرفت.
گوگل هم تصمیم داره اکستنشن های ماینینگ کروم رو از سایت خودش حذف کنه دلیلش رو هم اینجوری اعلا کرده! (به دلیل عدم انطباق با سیاستهای گوگل) عجب!

تلگرام: telegram.me/cccenter

اینستاگرام: instagram.com/cccenter_paytakht