انتشار اطلاعاتی از جزئیات دوربین پیکسل 6a گوگل

انتشار اطلاعاتی از جزئیات دوربین پیکسل 6a گوگل

اولین افشای بزرگ پیکسل 6a دقیقاً همان چیزی را نشان می‌دهد که همه ما به آن امیدوار بودیم: یک اسمارت فون میان‌رده از گوگل مجهز به چیپست Tensor! جزئیاتی از تحقیقات 9to5Google در مورد دوربین گوگل بدست می‌آید که حاوی ارجاع به دستگاهی با کد داخلی Bluejay است که ظاهراً اشاره‌ به گوگل پیکسل 6a دارد. البته خبر خوب شواهدی است مبنی بر اینکه این گوشی همان چیپست Google Tensor GS101 را مانند پیکسل 6 خواهد داشت.

این بدان معناست که پیکسل 6a تمام ویژگی‌هایی را که فقط برای پیکسل ۶ و ۶ پرو مجهز به Tensor در دسترس است، به ارث می‌برد، از جمله ترجمه زنده انجام شده در دستگاه، تایپ صوتی دستیار Google و موارد دیگر. همچنین گوگل پیکسل 6a، باید سایر پیشرفت‌های Tensor را که در به‌روزرسانی‌های اندرویدی آتی ارائه می‌شوند نیز، دریافت کند. با توجه به کشفیات 9to5Google جزئیات دوربین پیکسل 6a خیلی هیجان‌انگیز نیست. یعنی اینکه 6a حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی 1/1.31 اینچی پیکسل 6 را از دست می‌دهد و در عوض همان سنسور اصلی 1/2.55 اینچی 12.2 مگاپیکسلی IMX363 سونی را خواهد داشت. سنسور کوچکتر نور کمتری می‌گیرد و ممکن است نویز بیشتری داشته باشد و عکس‌های ضعیف‌تری در شب نسبت به پیکسل 6 بگیرد.

بنابر رندر پیکسل 6a که اخیراً منتشر شده، بخش دوربین همچون پیکسل ۶ خواهد بود و به همین ترتیب تنها دو دوربین پشتی اصلی و فوق عریض دارد. افشای جدید ادعا می‌کند که دومی دارای همان سنسور IMX386 با دوربین فوق عریض پیکسل 6 و همان دوربین 8 مگاپیکسلی IMX355 در جلو خواهد بود.

به طور خلاصه، عکس‌های فوق عریض و سلفی گرفته شده توسط پیکسل 6a می‌تواند شبیه به تصاویر گرفته شده توسط پیکسل 6 باشد. سرمایه‌گذاری گوگل در بهبود نرم‌افزار و یادگیری ماشینی بر روی سخت‌افزار اجازه داده است که ویژگی‌ها و امتیازات جدید آن به راحتی به گوشی‌های قدیمی‌تر پیکسل انتقال یابد تا چیپست Tensor، که دارای قابلیت‌های پردازش روی دستگاه است، ویژگی‌هایی مانند ترجمه زنده را که در بالا ذکر کردیم، فعال می‌کند.

اما به گفته توسعه دهندگان XDA، شواهدی در اوایل نوامبر لو رفت مبنی بر اینکه گوگل در حال آزمایش گوگل پیکسل با نصب چیپست‌های Tensor (نسخه‌های بالقوه قبلی) بر روی پیکسل 5 گوگل است. توسعه‌دهنده‌ای به نام Freak07 یافته‌های خود را در منبع Pixel 6 توییت کرد و فایل‌های هسته‌ای را برای انواع چیپ‌ست Tensor پیدا کرد که با نام GS101 شناخته می‌شود.

نکته جالب دیگر این است که فایل‌های فلوچارتی دستگاه برای دو نوع سیلیکونی مختلف Tensor SoC وجود دارد که گوگل در داخل آنها را gs101 می‌نامد. یکی gs101-a0 نامیده می‌شود، در حالی که دیگری gs101-b0 است. gs101-b0 متعلق به دستگاه‌های پیکسل 6 است.

این گونه‌ها با نام‌های GS101-b0، که ظاهراً به چیپست نهایی Tensor پیکسل 6 اشاره دارد و GS101-a0، که به دستگاهی با نام رمز داخلی Whitefin مرتبط بود، اشاره می‌کردند. این اسم رمز قبلاً مطرح شده بود. میشال رحمان از XDA در اواخر اکتبر توییت کرد که این نام می‌تواند ترکیبی زیبا از Redfin (نام رمز پیکسل 5) و Whitechapel (نام رمز Tensor SoC) باشد.

این می‌تواند به این معنی باشد که Pixel 5 در ابتدا قرار بود سیلیکون داخلی گوگل را داشته باشد، ولی توسعه دهندگان این شرکت به سادگی از تلفن پرچمدار فعلی برای بهبود ادغام Tensor با پلتفرم پیکسل استفاده کردند، در حالی که آنها در حال تکمیل پیکسل 6 بودند.

اما این موارد چه ارتباطی به پیکسل 6a دارد؟ تا‌کنون، ما فقط در مورد یک چیپست Tensor شنیده‌ایم، اما اخبار مربوط به انواع آن می‌تواند نشان دهد که گوگل چندین نسخه را آزمایش کرده است. این بدان معناست که یک نسخه از آن به پیکسل میان‌رده بعدی می‌رسد که می‌تواند همان چیپست برادر پرچم‌دار خود را داشته باشد و با آن رقابت کند، دقیقاً مانند Pixel 4a 5G و Pixel 5 که دارای مشخصات مشابهی هستند.

 منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.