امکان نصب رایگان ویندوز ۱۰ همچنان وجود دارد

مایکروسافت اعلام کرده ۲۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۰، یعنی تقریبا یک ماه دیگر، پشتیبانی از ویندوز ۷ به‌پایان می‌رسد و هر کاربری که به ویندوز ۱۰ کوچ نکرده باشد، پس‌ازآن، باید برای نصب آن ۱۲۰ دلار بپردازد. این هشدار مایکروسافت با ابزار Media Creation قابل‌دورزدن است که برای نصب ویندوز ویندوز ۱۰ استفاده می‌شود. به‌کمک این ابزار می‌توانید بدون مشکل ویندوز ۱۰ را فعال کنید؛ هرچند مشکلاتی نیز از این ابزار گزارش‌شده است.

یکی از کارمندان مایکروسافت اعلام کرده این شرکت ترجیح می‌دهد کاربران خانگی در رایانه‌های خود ویندوز ۱۰ را نصب کنند. مایکروسافت در سال ۲۰۱۶، امکان به‌روزرسانی رایگان ویندوز ۱۰ را به‌وجود آورد و با وجود اتمام این فرصت، کاربران همچنان می‌توانند با ابزار Media Creation ویندوز ویندوز ۱۰ را رایگان دریافت کنند.

امکان نصب رایگان ویندوز ۱۰

این کارمند مایکروسافت که نامش را فاش نکرده، در شبکه‌ی اجتماعی Reddit نوشته است:

قبل از زمان عرضه‌ی ویندوز ۱۰، کارمند مایکروسافت بودم. زمانی‌که فرصت به‌روزرسانی رایگان ویندوز ۱۰ مهیا شد و پس از مدتی پایان یافت، همه تصور می‌کردند از این به‌بعد به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ دیگر رایگان نیست و برای آن باید هزینه پرداخت کرد؛ اما پس‌ازآن کاربران موفق شدند به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را با ترفندهای مختلف رایگان دریافت کنند و مایکروسافت که حالا منبع اصلی درآمدش سیستم‌عامل ویندوز نیست، حساسیتی در‌این‌زمینه نشان نداده است. بنابراین، شما هم می‌توانید به‌راحتی  ویندوز ۷ دستگاهتان را به‌ ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کنید. مایکروسافت چهار سال فرصت داشته تا قابلیت به‌روزرسانی را در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پولی کند؛ اما این کار را نکرده و روی آن حساسیت ندارد.

بااینکه نمی‌دانیم این شخص واقعا کارمند مایکروسافت است یا خیر، نوشته‌اش درباره‌ی ویندوز ۱۰ منطقی و عملی است؛ چراکه به‌راحتی می‌توان با ابزار Media Creation ویندوز ۷ را بدون از‌دست‌دادن داده‌ها و اطلاعات به ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کرد. فقط توجه کنید این روش فقط در صورتی کار می‌کند که از ویندوز ۷ مستقیما به ویندوز ۱۰  به‌روزرسانی کنید. در این حالت، لایسنس ویندوز ۱۰ معمولا به ایمیلی سینک می‌شود که در ویندوز ۱۰ به‌عنوان ایمیل خودتان وارد می‌کنید و بعد از اطمینان از انتقال لایسنس می‌توانید با خیال راحت، درصورت نیاز ویندوز را Clean install کنید و بعد از واردکردن ایمیلی که در زمان نصب ویندوز ۱۰ از آن استفاده کردید، ویندوز را فعال کنید. تمام مراحل اکتیو ویندوز ۱۰ بعد از وارد کردن ایمیل به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

منبع: www.zoomit.ir

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امکان نصب رایگان ویندوز ۱۰