آیفون 14 پرو به دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز است

آیفون 14 پرو به دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز است

گوشی‌های اندروید سال‌هاست که با سنسورهای ۴۸، ۶۴ یا حتی ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه می‌شوند. با این‌حال اپل مانند همیشه اعتقاد داشت فناوری سنسورهای با مگاپیکسلی بالاتر هنوز به بلوغ لازم نرسیده است. کماکان می‌توان با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی هم به نتایج فوق‌العاده‌ای رسید. با این‌حال گفته می‌شود اپل سرانجام در دوربین آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس دست از وضوح ۱۲ مگاپیکسلی برداشته و از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

احتمالاً می‌دانید اپل از آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴ تاکنون از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده و با این‌که سنسورها ارتقا یافتند اما وضوح مگاپیکسلی ثابت باقی مانده بود. حالا پس از ۸ سال وقت ارتقا فرا رسیده است. گزارش TrendForceدر این‌باره می‌نویسد:

پیش از این مینگ‌چی کو تحلیلگر مشهور محصولات اپل نیز از ارتقای سنسور دوربین در نسخه پرو آیفون‌ ۱۴ خبر داده بود: «دوربین پشتی استاندارد در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا داده می‌شود، افزایش ۴ برابری پیکسل‌ها نسبت به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون ۱۲».

اما چرا اپل سرانجام تصمیم به ارتقای دوربین آیفون ۱۴ پرو گرفته است؟ سنسور بزرگ‌تر در دوربین همواره می‌تواند نور بیشتری جذب کرده و ایده‌آل‌تر محسوب می‌شود. با این‌حال حتی در دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی‌های پرچم‌دار نیز، با ترکیب پیکسلی، تصویر نهایی ۱۲ یا ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود. با این‌وجود امکان بزرگ‌نمایی با افت کمتر کیفیت و همچنین ثبت جزئیات بیشتر وجود خواهد داشت.

علاوه بر این فیلم‌برداری با وضوح 8K از نظر فنی با یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی امکان‌پذیر نخواهد بود. هر فریم از ویدئوی 8K حدود ۳۳ میلیون پیکسل دارد و به این ترتیب برای فیلم‌برداری 8K حداقل یک سنسور ۳۳ مگاپیکسلی ضروری است. با توجه به تمرکز اپل روی فیلم‌برداری و البته عملکرد عالی آیفون‌ها در این زمینه، این شرکت قصد ندارد نبرد را به حریفانش واگذار کند.

در عوض آیفون ۱۴ احتمالاً برای حفظ قیمت نسبتاً پایین‌تر با همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. همچنین گفته می‌شود سال آینده خبری از نسخه مینی هم نخواهد بود و ممکن است اپل در عوض آیفون ۱۴ مکس را جایگزین آن کند.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.