آیا OnePlus 5 می تواند گلکسی اس ۸ را شکست دهد؟

آیا OnePlus 5 می تواند گلکسی اس ۸ را شکست دهد؟

این روزها بحث پیش خرید گوشی های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در میان کاربران علاقه مند به گوشی های جدید با سخت افزار قوی، بسیار داغ است؛ اما شایعاتی در مورد جدیدترین گوشی شرکت چینی OnePlus یعنی OnePlus 5 منتشر شده است که بیانگر این هستند که اندازه صفحه نمایش این گوشی و عملکرد آن، با گوشی گلکسی اس ۸ تقریبا در یک سطح قرار دارد و  قیمت آن در حدود ۳۰۰ دلار و یا حتی بیشتر از گلکسی اس ۸ کمتر است. به نظر شما آیا گوشی OnePlus 5 می تواند جدیدترین پرچمدار سامسونگ را شکست دهد؟ می توان گفت OnePlus 5 حداقل بر روی کاغذ و از نظر آمار و ارقام، توانایی رقابت با گلکسی اس ۸ را دارد.

طراحی جدید با قاب بسیار باریک و عدم وجود دکمه هوم فیزیکی

می توان گفت که در ظاهر گوشی های OnePlus 2 و OnePlus 3 هیچ نوآوری خاصی به کار نرفته است و ظاهر آن ها کاملا معمولی است؛ اما ظاهرا این شرکت تغییر بزرگی در گوشی OnePlus 5 انجام داده است. طبق شایعات منتشر شده، هیچ قابی در اطراف صفحه نمایش این گوشی وجود ندارد و صفحه نمایش این گوشی، تمام قسمت جلوی آن را دربرگرفته گرفته است.

استفاده از رم ۸ گیگابایتی

رزولوشن دوربین اصلی تک گانه یا دوگانه ۲۳ مگاپیکسلی این گوشی، دو برابر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۸ است؛ اما همه می دانیم که رزولوشن تنها معیار اصلی برای تعیین کیفیت دوربین یک گوشی نیست و به احتمال بسیار زیاد کیفیت تصاویر دوربین گلکسی اس ۸، از دوربین این گوشی و بیشتر گوشی های اندرویدی دیگر نیز به میزان قابل توجهی بهتر است.

عمر باتری بیشتر نسبت به گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس

طبق شایعات منتشر شده، این گوشی با باتری ۳۵۰۰ یا ۴۰۰۰ میلی آمپری عرضه خواهد شد و با توجه به اینکه این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ با مصرف بهینه است، احتمالا این گوشی از طول عمر خوبی برخوردار است. این در حالی است که گوشی گلکسی اس ۸ با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و گوشی گلکسی اس ۸ پلاس با باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری عرضه خواهند شد که تقریبا با ظرفیت باتری گوشی های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج برابر است؛ اما چیزی که کاملا واضح و مشخص است این است که در صورتی که ظرفیت باتری گوشی OnePlus 5 واقعا در این حد باشد، تردیدی نیست که یکی از گوشی های برتر سال ۲۰۱۷ از نظر عمر باتری خواهد بود.

قیمت واقعا مناسب گوشی نسبت به جدیدترین پرچمدار سامسونگ

مهمترین برگ برنده OnePlus 5 قیمت کمتر این گوشی نسبت به جدیدترین پرچمدار سامسونگ و پرچمداران بزرگ دیگر است. طبق اطلاعات منتشر شده، قیمت این گوشی کمتر از ۵۰۰ دلار است که با توجه به ویژگی های آن، قیمت واقعا خوب و مقرون به صرفه ای است. قیمت این گوشی نسبت به قیمت سایر پرچمدارانی که با ویژگی های مشابه در بازار کشورهای غربی عرضه می شود، حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار کمتر است.

متاسفانه در حال حاضر هیچ شرکتی گوشی های OnePlus را به صورت رسمی عرضه نمی کند؛ بنابراین هیچ شرکتی از این گوشی ها پشتیبانی نمی کند و خدمات پس از فروش آن ها را بر عهده ندارد. همچنین مشکلاتی در رابطه به روز رسانی گوشی های این شرکت نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال گوشی های OnePlus 2 و OnePlus X هنوز اندروید ۷ نوقا را دریافت نکرده اند و شرکت OnePlus نیز هنوز علت این موضوع را بیان نکرده است؛ شاید دلیل این موضوع است که OnePlus شرکت نوپا و کوچکی است و نمی توان توقع زیادی از آن داشت.

در پایان می توان گفت که در صورت درست بودن تمام شایعات در مورد گوشی OnePlus 5، این گوشی دارای عملکرد خوب و قیمت مقرون به صرفه ای خواهد بود و حتی می تواند با گوشی های مطرح بازار هم رقابت کند. کیفیت و میزان فروش گوشی های OnePlus هر سال وضعیت بهتری پیدا می کند و باید در مورد OnePlus 5 نیز خوشبین باشیم.

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.