ناسا برنامه ریزی جدیدی برای سفر به ماه ارائه داد

برنامه ناسا

آژانس فضایی آمریکا برنامه فضایی جدید خود برای بازگشت به کره ماه را اعلام کرد. ناسا یکی از برنامه‌ های آینده خود را بازگشت به ماه و ساخت پایگاه فضایی ثابت در این قمر اعلام کرده است. آخرین سفر به ماه ناسا سال ۱۹۷۲ میلادی انجام شده و از آن زمان ۴۷ سال می‌گذرد. حال این آژانس فضایی اعلام نموده که سال ۲۰۲۸ دوباره به ماه برمی‌گردد تا در این سیاره‌ی سکونتگاه‌های همیشگی بسازد و امکان رفت و آمد انسان را به این قمر فراهم کند.

سرپرست این آژانس فضایی «جیم بریدنستین» مدعی شده که هدف از بازگشت به ماه دوباره ناسا این است که تا سال ۲۰۲۶ یک ایستگاه فضایی به نام Gateway در مدار ماه بکار گرفته شود و تا دو سال بعد نیز یک پایگاه ثابت روی خاک این سیاره افتتاح گردد. افتتاح این پایگاه به این معنی است که نیروهای ناسا در ماه اقامت خواهند داشت.

اقامت نیروهای ناسا در ماه

البته این مدیر ارشد درباره‌ی چگونگی بازگشت از ماه این نیرو‌ ها هم صحبت کرده و مدعی شده که اینبار قرار نیست آنها سریعاً بازگردند. طبق گفته‌ی او قرار است سلسله ماموریت‌ های طولانی در این زمینه طراحی شود و انسان‌ ها مرتباً به این قمر رفت و آمد کنند. همچنین بریدنستین عنوان نمود که در این زمینه روی همکاری با شرکت‌ های خصوصی حوزه هوافضا نظیر اسپیس اکس، بوئینگ و… حساب کرده است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

پایگاه فضایی Gateway بچه امکاناتی خواهد داشت؟

Gateway یک پایگاه قمری است که توسط فضاپیمای “اوریون”(Orion) پشتیبانی می‌شود و می‌تواند تا چهار فضانورد را به مدت ۲۱ روز حمل کند.

Gateway نه تنها مدت زمان ماموریت فضای عمیق را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، بلکه همچنین به عنوان نقطه جهش برای یک کمپین جدید و پایدار اکتشاف قمری عمل می‌کند که تحقیقات علمی را با ارزیابی پتانسیل تجاری ماه ترکیب می‌کند.

براساس گزارش، اولین ماموریت سرنشین‌دار “اوریون” در سال ۲۰۲۳ شروع می‌شود و با بازگشت به سطح ماه تا پایان دهه ۲۰۲۰ خاتمه می‌یابد.

Gateway به عنوان یک نقطه پرش برای مونتاژ و پرتاب ماموریت‌های فرود قمری و به عنوان یک پلت‌فرم آزمایشی برای فناوری‌های جدید و همچنین یک آزمایشگاه برای مطالعه اثرات فضای عمیق بر سلامت انسان عمل خواهد کرد.

حتی قبل از فرود دوباره بر سطح ماه، ناسا قصد دارد با شرکای تجاری و بین‌المللی خود روی ماموریت‌های رباتیک برای اکتشاف و نیز تهیه اولین پایگاه مداری برای حضور پایدار انسان کار کند.

هر دو پروژه Gateway و پایگاه قمری به عنوان ماموریت‌های آزمایشی برای ماموریت در مریخ عمل می‌کنند که ممکن است در دهه ۲۰۳۰ به انجام برسد.

برنامه ایالت متحده آمریکا برای سفر به ماه و مریخ

البته پیش از بازگشت انسان به ماه پس از ۵۰ سال، ناسا قرار است وسایل نقلیه بدون سرنشین زیادی در سال ۲۰۲۴ به سطح این کره منتقل کند و در حال حاضر از برگزاری مناقصه‌ای خبر داده تا شرکت‌های خصوصی فضایی در آن شرکت کنند.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ میلادی خاطر نشان نمود که می‌خواهد هر چه سریعتر ماموریت‌ های بازگشت به ماه شرکت‌ ها‌ی آمریکایی‌ انجام شود تا آنها بتوانند با ساخت یک پایگاه ثابت در این سیاره، مقدمات سفر به مریخ را فراهم کنند. به نظر می‌رسد برنامه‌ های آینده ناسا در راستای عملی کردن گفته‌ های این رئیس جمهور طراحی شده.

در دسامبر ۲۰۱۷ بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، خط مشی فضایی جدیدی را تصویب کرد که به دنبال آن، ناسا موظف است تا تمرکز و تلاش خود را روی اکتشافات فضایی بگذارد تا آنها بتوانند با ساخت یک پایگاه ثابت در این سیاره، مقدمات سفر به مریخ را فراهم کنند. همچنین ناسا باید مطالعات زمین و اقلیم را به سازمان ملی اقیانوس و اتمسفر آمریکا (NOAA) و دیگر سازمان‌ها واگذار کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.