تمام گوشی‌های اندرویدی مجهز به قابلیت «نوشتن هوشمند جیمیل» شدند

نوشتن هوشمند

نسخه دستکتاپ جیمیل چند ماه پیش گوگل قابلیت نوشتن هوشمند (Smart Compose) را به اپلیکیشن خود اضافه کرد که امکان نگارش ایمیل با کمک فناوری یادگیری ماشینی را میسر می‌کرد. توسط این قابلیت Smart Compose هم مانند autocomplete هنگام نوشتن متن ادامه آنچه را که ممکن است تایپ کنید، حدس می زند.

سندار پیچای، مدیر عامل گوگل در مورد این قابلیت گفته بود:

تنها کاری که باید این انجام دهید کلیک روی تب است تا جمله تکمیل شود. این قابلیت با شناسایی و تکمیل عبارات معمولی از قبیل آدرس ها، به شما اجازه می دهد روی نگارش محتوای اصلی تمرکز کنید.

در واقع اگر در حال نوشتن کلمه‌ای هستید و سیستم به درستی بقیه جمله را تشخیص دهد، کافیست روی دکمه تب کیبورد بزنید تا جمله تکمیل شود. از زمان عرضه نسل سوم پیکسل‌ها، این قابلیت به صورت انحصاری به این گوشی‌ها آمد و حالا به‌نظر می‌رسد به زودی بقیه موبایل‌های اندرویدی هم می‌توانند از Smart Compose استفاده کنند.

وب‌سایت اندروید پلیس در تست نسخه جدید اپلیکیشن اندروید جیمیل متوجه شده که این سیستم روی پیکسل ۲، گلکسی اس ۹ پلاس و وان پلاس ۶ نیز کار می‌کند. اگر Smart Compose برای‌ اپلیکیشن موبایل شما فعال شده باشد، وقتی که به منوی تایپ اپلیکیشن می‌روید پیغامی مبنی بر ساز و کار این قابلیت نمایش داده می‌شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

ساز و کار قابلیت نوشتن هوشمند

ساز و کار قابلیت نوشتن هوشمند به‌این صورت که هنگام نمایش پیشنهادها، با سوایپ صفحه به سمت راست می‌توانید آن را قبول کنید. اما اگر خواستید خودتان به تایپ ادامه دهید نیز با ادامه تایپ پیشنهاد لغو می‌شود. Smart Compose به صورت خودکار روی گوشی‌ها فعال شده و کسانی که ترجیح می‌دهند پیشنهادی دریافت نکنند، باید به تنظیمات جیمیل و اکانتی که در آن می‌خواهند این قابلیت را غیرفعال کنند بروند.

در اینجا با برداشتن تیک Smart Compose دیگر شاهد هیچ پیشنهادی هنگام نوشتن ایمیل نخواهید بود. در تست‌های اندروید پلیس این قابلیت روی نسخه ۹.۲.۳ ظاهر شده است. بنابراین اگر خواهان تست Smart Compose هستید و هنوز این ویژگی را دریافت نکرده‌اید، مطمئن شوید که نسخه جدیدتر اپلیکیشن را گرفته‌اید.

این ویژگی یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به‌صورت هوشمند جملات را کامل و برای این کار از یاد گرفتن از شیوه نگارش معمول کاربر استفاده می‌کند. ویژگی نوشتن هوشمند جدید جیمیل در حال حاضر فقط شامل زبان انگلیسی می‌شود. اما اگر با آن کار کنید به قابلیت جادویی آن پی می‌برید؛ چرا که پیش‌بینی‌هایی که این دستیار هوش مصنوعی انجام می‌دهد در خیلی از موارد همان چیزی است که شما در ذهن داشتید.

بد نیست بدانید اوایل ماه گوگل طراحی جدید متریال جیمیل را در دسترس کاربران اندرویدی قرار داد. این به‌روزرسانی المان‌های تازه طراحی گوگل مانند فونت جدید این کمپانی را به اپلیکیشن جیمیل اضافه کرد. همچنین یک نوار جستجو نیز به بالای صفحه افزوده شد و منوبار قرمز رنگی که در نسخه‌های پیشین این اپلیکیشن شاهد آن بودیم نیز حذف شدند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.